Claxon Scala

Jaap58

Nieuw lid
Ik heb een skoda scala jan 2021 maar ik wil hier graag een zwaardere claxon in hebben, zou skoda dat doen, en wat voor kosten moet ik aan denken, en moet wel veilig natuurlijk, ik begreep dat het oudere model wel dubbeltonig was

Bakkertje

Forumguru
Als het oude model 2 tonig is, dan kunnen ze vast wel zo'n claxon monteren voor je, denk dat je wel zult schrikken van de kosten.
Ik weet niet waar de claxon zit, maar met een beetje pech zit die achter de grille en is het zomaar een uurtje werk + claxon denk ik dat je al gauw op een 200 euro moet tellen.
Persoonlijk zou ik er dat niet voor overhebben voor die 2 keer per jaar dat ik de claxon gebruik..

Jaap58

Nieuw lid
Ja dat is ook wel weer zo, maar had hiervoor een c max, en ik kwam aanrijden, alles erop en eraan, en ik druk op die toeter, voelde me wel een beetje , je weet wel

Tees

Donateur
Te zien in ETKA had de Scala tot juli 2020 een tweetonige toeter. Daarna hebben ze één van de twee verwijderd (de lage toon). Het onderdeelnummer daarvan is 5Q0951221R, kost zo'n €50. Komt dan nog een beugeltje van een tientje bij, en de bekabeling moet aangepast worden (want 2 toeters ipv 1).
Als de bumper los moet (weet ik niet, ken de Scala niet van binnen) en je laat het doen door een dealer (als die het willen doen), dan mag je met €200 nog wel blij zijn, kan me voorstellen dat ze hier zomaar 2-3 uur arbeid voor rekenen. Dan gaat t eerder richting de €300-500.

Op de sloop zijn er genoeg te vinden voor €15-25, vaak incl beugel en soms incl kabeleinde. Als je t echt graag wilt en je bent een beetje handig, dan zou ik het zelf doen.

Tees

Donateur
De makkelijkste manier is om even de motorkap open te doen en de toeter te zoeken. Als ik de beschrijvingen zo zie zit deze aan de rechterkant. Als je er van bovenaf bij kan, dan hoeft de bumper niet los. Volgens mij is t maar 1 moer waar de beugel mee vast zit.
Edit: idd zijn er nog andere dingen die los kunnen zoals @hemi24 aangeeft. De bodemplaat is iig een fluitje van een cent als je een brug hebt.

Tees

Donateur
Ik zou dan nog steeds een setje incl laatste stukje kabel van de sloop halen en de juiste splitkabel zelf fabriceren. En anders wil ik t wel voor je doen voor €100 ;)

Tees

Donateur
Met dank aan @Pindasaus en om het TS helemaal makkelijk te maken: hier een linkje van een Fiamm setje van 2 toeters plús een splitkabel! Een schamele 30 eurootjes en dan krijg je nog 3 decibel extra ook tov standaard (want dit is de AM80SX ipv de AM80S).

@Pindasaus was me voor met de link. Maar volgens mij zit de adapterkabel er óók bij. Enige wat ik niet lees is of er 2 beugels bij zitten.

Bovenaan Onderaan