Claxon niet meertonig

Smeeuwis

Donateur
Even dit topic afstoffen. Ik erger me er ook aan, auto van meer dan 50k die klinkt als een verkouden eend (de vogel, niet de auto). Is er iemand die hier intussen iets aan heeft (laten) doen en de details wil delen?
 

Smeeuwis

Donateur
Daar kom ik wel uit denk ik. Is meer waar hij zit en of je van alles los moet halen. Ga sowieso dit weekeinde even kijken of ik hem kan vinden. Het is er aardig dicht gebouwd…
 

Sjoerdb

Forumguru
Motorkap open, je vrouw achter het stuur en jij goed luisteren als vrouw op claxon drukt. Easie piecie, succes!
 

EdK

Forumguru
Tsja dat is het nadeel van dat de wagens tegenwoordig zo goed geïsoleerd zijn, je hoort je toeter niet meer toeteren...
 

Captain Hook

Forumguru
Maar ff serieus @Smeeuwis hoe vaak toeter je nou eigenlijk?
Dus loont het voor die paar keer per jaar om er een andere claxon in te (laten) zetten?

En als je wel dagelijks moet toeteren, dan lijkt het me dat er een ander probleem opgelost moet worden. ;)
 

EdK

Forumguru
In de Roomster bleek hij bij mij vastgeroest toen ik hem eens wilde gebruiken en er echt alleen maar wat getril uitkwam....
 

EdK

Forumguru
@hemi24 dat komt door die goede isolatie van tegenwoordig.
Steek je kop maar onder de kap dan zal ik die toeterknop ff indrukken.
Wedden dat je met een buil op je kop loopt van het weekend ....... :pieker:
 

Frup

Forumguru
@Captain Hook Ja, het loont!
Al toeter je maar één keer per jaar, juist dán is het moment daar dat je gehoord wil worden. Het gaat er toch om dat je een aanrijding of erger wilt vermijden?
Mijn 2e claxon zat ook een keer vast. De monteur gaf hem een tik met de hamer, en toen deed ie het weer.
Die zat bij mij (Yeti) ergens achter de bumper (via de bekleding van de wielkast misschien?).
 

Smeeuwis

Donateur
Het is niet dat ik elke dag 50 keer op dat ding ros, maar het past gewoon niet bij zo'n auto. Bij geen enkele auto overigens. Gewoon mijn eigen bescheiden mening ook :cool: . Ik ben al op zoek via de onderdelenlijn, kijken of er wat te krijgen is.
 

JeSko

Forumguru
Over claxon's gesproken, ik heb deze nog liggen ( best zware dingen ), forged carbon gewrapped natuurlijk en oranje gepoedercoat, nog in dubio over deze of ze al dan niet terug op de auto gaan, luid zijn ze in ieder geval.

20240215_121803.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Frup

Canon-Eye

Forumguru
ALS je ze plaatst, kijk dan wel uit hoe je ze richt.
Indien voorwaarts georiënteerd zullen ze de auto bij gebruik waarschijnlijk merkbaar afremmen... (raketeffect :D )
 
Bovenaan Onderaan