Claxon Kamiq

i2Paq

Senior Member
Ik vindt de claxon van de Kamiq maar een zwak exemplaar.

Iemand hem al vervangen voor die van een Octavia?
Is dit een "eenvoudige" opreatie?

Ik denk er over dit weekend maar eens naar de plaatselijk sloop te rijden.
 
zal geen verschil zijn met een Octavia, het geluid -of het gebrek daar aan- wordt bepaald door een enkel tonige of een dubbeltonige claxon.
uit bezuinigingsdrang en omdat je het toch niet in eerste instantie ziet wordt tegenwoordig door fabrikanten steeds vaker voor een enkele gekozen.
 

jesse_s93

Donateur
Het verschil zit hem inderdaad in eentonig vs meertonig. Zie hieronder de artikelnummers vanuit Partslink voor een MY20 Scala en een MY21 Kamiq

Claxon Scala MY20.png
Claxon Kamiq MY21.png

Je hebt nu dus enkel de claxon voor de hoge toon en niet degene voor de lage toon. Je zou dus een extra houder moeten hebben en de claxon voor de lage tonen. Daarnaast lijkt de zeskantbout anders (wellicht iets langer) en zul je een extra stekkertje nodig hebben.
 

Tees

Donateur
Ik meen me uit een ander topic over hetzelfde bezwaar te herinneren dat het meer is dan alleen de claxon zelf vervamgen, dacht dat ie ook aangemeld moet worden middels VCDS, en dat dat niet zonder meer kan.
 

i2Paq

Senior Member
Ik ga de garage eens raadplegen.

Er zijn meerdere zaken die me niet aan staan, zoals de Navi die hele rare KM's laat zien op wegen. Een 12V stekker in de console die niet werkt.
 

SuperBartje

Forumguru
Enkele claxon is ook bij t-roc een veelgehoorde klacht. Daar overigens de lage toon aanwezig en de hoge die ontbreekt. Vrij makkelijk zelf bij te plaatsen, als je beetje handig bent geen uur werk. Ik kon de claxon voor € 20,- incl. verzendkosten bemachtigen en een speciale split-kabel bij kufatec voor € 40,- incl. Of je koopt het geheel in 1x.
https://www.kufatec.com/en/volkswag...t-for-double-tone-horn-for-vw-t-roc-a11-45000

Aanmelden was bij mij niet nodig.

Let op ze bieden dit niet aan voor de kamiq dus weet niet zeker of het past.
 

i2Paq

Senior Member
De vraag is waar hij zit?

Ik heb even gekeken maar zag nergens ook maar een glimp van de claxon.

Via de onderkant wordt het niets, dat is helemaal afgesloten.
 
Laatst bewerkt:

SuperBartje

Forumguru
Gezien dat het hetzelfde platform (MQB) is, zou ik dezelfde plek verwachten. Bij mijn T-Roc dat degene die aanwezig was links achter de mistlamp en heb ik de 2e op het (wel aanwezig (!) bevestigingsbeugeltje achter de rechter mistlamp gezet.
Bij mij konden de mistlampen er na verwijderen van een sierkap naar buiten uit en was het vrij eenvoudig door die gaten te plaatsen / aan te sluiten op de bestaande.

En anders voorwiel eraf en via de wielkast, als het van onderen niet kan.

Zie ook https://www.briskoda.net/forums/topic/489000-horn-is-embarrassing/

En hier (post 3) staan de onderdeelnummers die je nodig hebt https://www.skodacommunity.de/threads/hupe-im-kamiq.135465/
 
Hallo,
Ik zou ook graag een laagtonige claxon bij mijn Kamiq plaatsen maar ben er niet uit waar hij zit? Mistlamp links verwijderen kan niet want deze zit ik de koplamp-unit. Volgens mij moet de gehele voorbumper eraf en dan krijg je toegang tot de claxon....

Graag een paar pointers/tip!

BVD

Gr. Philip
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan