Citroen C4 Picasso, 2.0 benzine, SensoDrive (EB6V)

Topic in 'Rijimpressies' gestart door SkodaMan, 20-11-2007.

  1. SkodaMan

    SkodaMan Lid

    De C4 Picasso is een kruising tussen een MPV en een Stationcar met een aparte vormgeving. De zit is hoog en de stoelen zijn comfortabel. Het ding zit propvol gadgets en stuurt erg strak. De 2.0 liter motor doet zijn werk stil en soepel maar over de SensoDrive automaaat ben ik niet te spreken. De 6 bak met de codenaam EB6V is een door servomotoren bediende handbak en schakelt allesbehalve lekker.
    Voor het overschakelen houdt de motor sterk in om met een schok te schakelen naar een hogere versnelling. Na een kwartiertje ga je noodgedwongen gas terugnemen vlak voor het schakelen maar dat maakt het rijden niet leuker en comfortabeler. De SensoDrive rijdt wel veel zuiniger (net als een DSG) dan een automaat met koppelomvormer maar het comfort is ver te zoeken.
     

  2. higgy

    higgy Senior Member

    Heb er ook mee gereden, en kan niet anders dan je betoog helemaal onderschrijven: lekkere auto, vreselijke 6EBV. Ik heb daarna de handgeschakelde nog gereden: heerlijk!
     
  3. Imhotep

    Imhotep Lid

    ik vind het design afschuwelijk, maar das natuurlijk ook weer iets persoonlijk.

    Kvond hem op foto al niets, maar de laatste dagen eens eentje van dicht bij kunnen zien en nu is het nog erger.
     
  4. remmie

    remmie Lid

    Ach ja... aleen een Citroen rijdt als een Citroen...

    p.s. ik dacht dat we het over auto's hadden?
     
  5. ___JC___

    ___JC___ Forumguru

    Ik zag dr gisteren een staan met panorama dak.

    Dan kleeft de achteruitkijkspiegel aan een eilandje in de ruit met een dunne balk naar achter. GEEN GEZICHT !!
    :1884:
     
  6. LenK

    LenK Senior Member

    Dacht dat ze dat allemaal hadden door de ver in het dak doorlopende voorruit.
     
  7. Tallguy

    Tallguy Forumguru

    Klopt als een bus
     
  8. Woest

    Woest Nieuw lid

    EB6V valt eigenlijk wel mee

    De bak is als volautomaat waardeloos, je krijgt er bijna een whiplash van, maar als je hem als semi gebruikt, is het een fijne bak. Groot voordeel tov DSG: geen kruip....
    Heb er enkele uren mee gereden, en moet zeggen dat tot op het laatste moment de C4 eerste keus was (gezin 5 personen en een invalide opa die vaak ook nog mee moet). Uiteindelijk hebben de xenon, bijtelling en de dimmende zijspiegels (nadat ik weer eens een idioot met te hoog afgestelde, witte xenon nabootsers "op mijn trekhaak" had zitten) de doorslag gegeven. (koop er nu een oude Merc bij voor prive, kost minder dan de bijtelling en is makkelijker want tweede auto).
    Maar: alleen als halfautomaat te gebruiken.
     
  9. ___JC___

    ___JC___ Forumguru

    Sjezus, das wel een nadeel van die C4 dan. De 5 deurs vind ik er verder wel okee uit zien moet ik zeggen.
     

Deel deze pagina