Citigo IV langzaam snelladen.

Boyd1970

Nieuw lid
7-4-22 snellaad sessie gehad bij Shell A28 Haren.
Recharge van Shell gepakt. Daar hebben ze ook Fastned.
Kwam niet hoger dan 19kwh.
Accu was voor 55% vol.
Eerder daar geladen kwam ik aan de 30 a 35 kWh.
In de tussentijd heeft auto een keer een software update gehad waarom weet ik niet.
KM stand 13500

Herkent iemand dit .

Kan de garage testen welke snelheid DC kan halen op de aansluiting ?
 

hemi24

Forumguru
Soms schijnt het sneller te gaan als er meerdere auto’s staan te laden, dus het hoeft niet perse aan jouw auto te liggen…
 

hemi24

Forumguru
Ik zou aan één keer niet direct een conclusie hangen; goed leegrijden en dan nog een keer proberen…
 

Me Zelf

Forumguru
Was het koud en had je nog niet veel gereden? Of had je juist een “wilde rit” achter de rug? Koude of te warme accu geeft verminderde laadsnelheid, dat komt nog best nauw. Vandaar dat (duurdere) EV’s vaak hun accu pre-conditioneren. De Citigo heeft simpele luchtkoeling en kan dat niet. Nu weet ik niet hoe vlak de laadcurve van de Citigo is (nog maar 2x gedaan), maar bij 55% SOC is mogelijk de curve al fiks aan het instorten.

Dat er nog een auto te laden staat mag bij deze snelheid geen effect hebben, dit is peanuts voor zo’n snellader.
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
@Boyd1970 Dit zou je Citigo (die staat er zelf niet tussen, maar de Mii is vergelijkbaar) aankunnen onder ideale omstandigheden volgens Fastned:
Clipboard01.jpg
Als de temperatuur van de accu lager is dan 25-30 graden Celcius, zorgt dat voor een flink lagere curve.
 

Tees

Donateur
Als ik die grafiek zo zie, zou je bij 55% SOC max rond de 27 kW komen. Dus als de accu wat kouder was is 19 kW niet heel raar...
 
Bovenaan Onderaan