Citigo-E IV start niet meer storing in elektronisch systeem

cali05

Forumguru
Na lange tijd weer eens een post op het Skodaforum.
Onze Citigo-e IV wil niet meer starten. Ik krijg de melding: "Storing Elektronisch systeem. Wagen stoppen". Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is en wat een mogelijke oplossing kan zijn?

Alvast dank
CJ
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
"Storing Elektronisch systeem.
Tsja dat is natuurlijk een groot begrip bij een Elektrische wagen......
En ben je in bezit van een VCDS kabel oid zodat je hem kunt uitlezen op storingen ?
Denk dat je dan gerichter kunt zien wat probleem is.
En accu is wel geheel volgeladen ?
 

cali05

Forumguru
Mobiliteitsservice erbij. Waarschijnlijk slecht deel in het accupakket. Auto wordt maandag opgehaald.
 

Berrychello

Forumguru
Wat vervelend!
Volgens mij heeft mijn vrouw één keer zoiets gehad. Auto uitgezet en even later weer aan en toen deed ie het weer. Daarna nooit meer last van gehad.
 

cali05

Forumguru
Zojuist bericht gehad: Hoog-Volt-accu defect. Wordt onder de auto uitgehaald uit elkaar gehaald en dan gedeeltelijk vervangen. Duur minimaal 2 weken zo niet langer. Voordeel van leasen verder geen omkijken naar. Sinds zondag een leenauto, helaas niet elektrisch maar verder prima voor elkaar
 

Berrychello

Forumguru
Ow wauw dat is wel pittig. Wij hebben het er wel eens over de auto over te nemen na de lease, maar na 8 jaar is de garantie op het accupakket voorbij en zit je bij zo'n issue met een kostenpost van ruim 10k...
 

cali05

Forumguru
In tegenstelling tot het eerdere bericht hebben op 4 januari de Citigo IV weer hersteld terug gekregen. Alemaal keurig geregeld met vervangend vervoer etc. Ga ervan uit dat het allemaal weer functioneert zoals het hoort te doen.
 

Me Zelf

Forumguru
Mooi om te horen! Dat is wel heel vlot, zeker in een vakantieperiode. Even snel een accu repareren zit er niet in denk ik? Was het toch iets anders?
 
Bovenaan Onderaan