SteGo's Citigo's

SteGo

Donateur
Ik weet niet of m'n Citigo het door heeft gehad ...

maar ik ben gisteren vreemd gegaan ....
2x zelfs .... sssssst!!!
secret.png

met 2 auto's uit de Groupe Renault .... beide diesels ...
don't tell the Citigo!


:D

Gelukkig maar voor de Citigo dat het bij beide niet tot een deal is gekomen.
De Citigo hóéft niet weg ... maar de zin in iets anders groeit. :pieker: Ben er alleen nog niet helemaal over uit wat het precies moet gaan worden. Dus er komen vast nog wel wat meer proefritjes zo hier en daar. :D
Ik heb de Citigo inmiddels ook al zowat 3 jaar, dat is voor mijn doen best lang. :maakmegek:
 

Tees

Donateur
Een Renault?!? Kweet niet of je je hier dan nog wel mag vertonen hoor :pieker:
Wat zou het dan worden, een Twingo of toch wat grotere?
 

SteGo

Donateur
@Tees Ik weet nog niet helemaal wat het gaat worden ... en óf het iets gaat worden. De meest verstandige keus is uiteraard om door te rijden met de Citigo ... maar die kriebel he ... :pieker:

Gisteren gereden met een Dacia Sandero Stepway (dan mag ik tenminste blijven van @EdK ) en een Renault Twingo 2 phase 2. Waarvan ik de Twingo dan nog het leukste vond. Het staat nog niet vast dat het per se een diesel moet worden, maar zo'n 4 cilinder diesel klinkt zo lekker en het koppel van een diesel is fijn. ;):D
Kortom het kan nog alle kanten op ...

En eigenlijk mag het ook wel een beetje quirky zijn ... zoals in het verleden met m'n Nissan Cube. Zodoende al online gekeken naar een Daihatsu Materia, maar die is te dorstig. Nissan Juke is het net niet ... of wat te denken van zo'n heerlijk foute Renault Be Bop. :D :maakmegek:
https://www.autotrack.nl/a/renault-...1642253542-1904208765.1642099005?utm_id=at005
Maar die heeft me een te hoog ledig gewicht ....
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

SteGo

Donateur
Je weet dat die kriebel eigenlijk simpelweg een luxe probleem is ????
Zeker. :D
Maar dat is met zoveel producten het geval. Ik denk dat er tegenwoordig nog maar weinig mensen zijn die hun auto helemaal 'op' gebruiken. Hetzelfde voor smartphones, meubels, etc etc. Soms wil je gewoon weer eens wat anders. :laugh:

Mijn vrouw heeft dat met dingen in huis ... ik heb dat meer met auto's. :D
 

EdK

Forumguru
Soms wil je gewoon weer eens wat anders. :laugh:
Mmmmmm, meeste gevallen is het zo dat je daar mee getrouwd bent of samenwoont ....
Tsja ik heb dat totaal niet !
Auto ruil ik in zodra de jeuk over is en ik er financieel een voor mijn gevoel een leuke deal op kan maken...
 

SteGo

Donateur
.... en ik er financieel een voor mijn gevoel een leuke deal op kan maken...
Dat is voor mij ook wel een vereiste ... als ik bij wijze van spreken slechts €1500 voor de Citigo terug krijg gaat het hele feest niet door.
Al moet ik zeggen dat ik gisteren in het geval van de Dacia echt een heel goed bedrag voor de Citigo kon beuren! Dat was boven verwachting. Bij het bedrijf waar ik de Twingo reed hadden ze geen interesse in een CNG-gestookte Citigo.
 

brepus13

Forumguru
Ik zag in de configurator dat de lpg uitvoering goedkoper is dan de benzine uitvoering…. Lang leve co2 heffing gok ik zo?
 

Tees

Donateur
Die Be Bop :deuk: Nee, beetje té gek voor mij.
Ik ben wel zo iemand die graag kwaliteit koopt en het dan zo lang mogelijk wil gebruiken. Telefoon totdat ie kapot gaat (de vorige is verzopen toen ik door t ijs zakte :bloos:), bank totdat ie doorzakt en niet meer lekker zit (das nu het geval), en de Fabia ging weg omdat ie te klein werd. Ik hoop de Octavia over vele, vele jaren naar de sloop te brengen. Ultieme duurzaamheid :jaja:
 

Tees

Donateur
Potverdorie, voor 20k een aardig formaat electrische auto met een bereik van 230 km, dat doen ze toch weer goed bij Dacia! Zal vast prima techniek zijn, gezien de Renault Zoe.
Dat wordt over 8 jaar m'n volgende auto!
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
En verwacht geen bereik van 230 km in de praktijk, volgens EV database is dat 170 km (en die zitten meestal vrij goed met die cijfers).
 

Tees

Donateur
Tis trouwens wel raar dat de Zoe in 2013 nog 5 sterren kreeg en nu nul...dan vraag je je toch af waar dat mis gegaan is...:pieker:
 
Bovenaan Onderaan