SteGo's Citigo's

SteGo

Donateur
Mijn Caddy was ook een hele fijne auto. Dat TDI-blok klonk ook fijn, trok goed. Ik had er lederen stoelen uit een Volvo V70 in (gekocht via marktplaats van iemand die het pas had gemaakt op VW-sledes) en het was gewoon zo'n heerlijk ding om mee te rijden. Alle troep kon altijd mee. Enige probleem; meer dan 1 passagier was niet mogelijk. En dat is voor mij en m'n vriendin tegenwoordig geen optie meer. Het is fijn om ook eens een kennis of familielid mee te kunnen nemen aangezien niet iedereen een auto heeft.
En de Caddy had geen airco. Was toen geen probleem, maar inmiddels ben ik verwend geraakt. :D

Uiteindelijk de Caddy verkocht omdat ik op mezelf ging wonen en tevens dichterbij m'n werk kwam te wonen. Hij werd me toen domweg te duur. Daarnaast had ook mijn exemplaar last van roest ..... bij de kokerbalken onder de laadruimte stak je er op bepaalde plekken zo een schroevendraaier doorheen. :maakmegek:

Maar al met al bewaar ik warme herinneringen aan die VW Caddy. :dankje:
 

BigCheese

Forumguru
Doet me denken aan mijn oude 'Green Machine', een Ford Escort Van in Primafoon groen die ontdaan was van de KPN stickers. Zo ontzettend veel zooi mee vervoerd, toen nog goedkoop rijden met grijs kenteken. Geen turbo dus niet vooruit te branden.En om de haverklap werd me gevraagd of ik wist waar de dichtsbijzijnde Primafoon winkel was. Good times.Die Caddy was vast een stuk beter,. Leuk ding.

Oh en ja ik tankte H gas voor die prijs. Ongelovelijk...
 

SteGo

Donateur
En toch maar een andere auto gekocht .. :pieker:

Maar wel een Skoda ....

ook rood ....

ook een driedeurs ....

en ook een Citigo ....

Maar dan schaal 1:43 :D
citigo.png

Toen ik die voorbij zag komen op Marktplaats dacht ik; Die moet ik hebben! :)
Hij mist eigenlijk nog wel de sport-striping .. maar dat wordt me een teveel gepriegel om dat er zelf op te maken. :maakmegek:
 

SteGo

Donateur
De Citigo was weer toe aan verse motorolie, dus vanochtend die maar weer eens even ververst. Makkelijk karweitje, no problemo.

Daarnaast had ik mij voorgenomen de versnellingsbakolie te verversen. Ik had er al vaak over gelezen op de Duitstalige facebookpagina voor eigenaren van de VAG-drieling. Zou ook easy moeten zijn. Discussie over de zin en onzin van het verversen van die olie even ter zijde.
Aangezien ik toch al met olie aan het smeren was kon ik ook direct wel even .. of toch niet?

Ik had van tevoren behalve de olie (MPM, huismerk van m'n grossier) ook even een verse vulplug, bijbehorende moer en aftapplug besteld (origineel Skoda). Ik vind het altijd fijn om dat soort spul te vervangen, zeker als het relatief goedkoop is.
versnellingsbak.jpg

Godzijdank was ik zo snugger om eerst de vulplug los te halen, althans, te proberen. De moer waarmee die gezekerd zit bleek muurvast te zitten. En dat terwijl ik eerst nog een flink stuk had gereden dus alles was lekker warm. Van alles geprobeerd tot ik de kop van de moer uiteindelijk zelfs dol heb gedraaid. Nog geprobeerd een andere bit er dan maar in vast te meppen maar dat resulteerde opnieuw in doldraaien.
Griptang op de buitenkant gezet, gaf geen krimp. Wat een gek*t. En dat terwijl die moer maar met 5Nm + 90° hoort vast te zitten. Na heel lang geprobeerd te hebben uiteindelijk maar opgegeven. Dan maar geen verse versnellingsbakolie. Maar wat ben ik blij dat ik niet eerst de olie heb afgetapt, dan had ik een verschrikkelijk probleem gehad. :sterretjes:

Maandag maar eens even kijken of de grossier de ongebruikte versnellingsbakolie nog weer terug wil nemen. ;)
 

SteGo

Donateur
Eind juli vorig jaar had ik het interieurfilter vervangen voor zo'n duur filter wat ook tegen geuren zou moeten werken.
Ik had al wel de indruk dat het filter z'n werk best aardig doet, op plekken waar ik vaak langs kom en waar het nog wel eens 'landelijk' ruikt :D rook ik nog maar zelden iets in de auto.
Maar sinds vanmiddag ben ik er echt 100% zeker van het dat het werkt en dat ik het z'n geld wel waard vind. We waren vandaag in landelijk gebied, in de auto roken we niks. Maar aangekomen op de plek van bestemming stapten we uit ... en jeetje wat een stank buiten. Varkensstront ... getver! Daar hadden we in de auto echt helemaal niks van geroken.

Ik ben zelf oorspronkelijk van boeren komaf .. maar de geur van varkens en kalkoenen vind zelfs ik echt smerig. :maakmegek:

Maar voor wat betreft het filter; toch bijzonder dat het zo goed blijkt te werken. Koop ik zeker opnieuw! :thumbsup:
 

Tees

Donateur
Ik ben benieuwd! Ik heb dezelfde klaarliggen voor m'n Octavia, moet m binnenkort ook een beurt geven. Zo mooi zijn, als die bij mij net zo goed werkt!
 

SteGo

Donateur
Vanavond was ik vanuit de achterhoek onderweg terug naar Kampen en dat ging ik niet helemaal redden zonder te tanken. Helaas behoren de tankstations in Doetinchem, Babberich, Arnhem en Apeldoorn niet tot de aanbieder met de beste prijs. Uiteindelijk maar getankt in Apeldoorn aangezien rijden op benzine nog duurder is dan op CNG van een duurdere aanbieder. In dit geval €1,777/kg bij BSP Ecofactorij.

Maar wat ik dan wel weer het leuke vind is dat je daar ook de druk in het systeem kunt zien. Toen ik de slang aankoppelde stond hij nog iets boven de 20 bar ... maar aan het eind boven de 220 bar. De gasbom is weer gevuld! :D
CNG.png
 
Laatst bewerkt:

SteGo

Donateur
Hoppa ... 300 tankbeurten alweer in de AutoWeek verbruiksmonitor.
En eigenlijk zelfs nog iets meer aangezien er een paar gecombineerde tankbeurten bij zitten (wanneer ik was vergeten de km-stand op te schrijven ;) ).
verbruik.png
Op naar de 400. :D
 

SteGo

Donateur
Ik stond gisteren te tanken, doe ik wel vaker (:D), het was bij een pomp van OG en er viel me iets op.
Zie, eind december poste OG onderstaande op facebook, ze hadden een nieuw inkoopcontact afgesloten waardoor de prijs van bio-CNG naar beneden ging. Naar €1,649/kg
269880915_4737012323004482_8532224168709655543_n.png
Maar gisteren zag ik €1,749 op de pomp staan, en toen ik even in de AutoWeek verbruiksmanager terugkeek bleek dat hij al sinds begin deze maand niet meer op €1,649 staat. Ik weet niet wat voor energiecontract die lui hebben ... maar kennelijk 1 met een looptijd van 2 maand? :maakmegek:

Niet dat ik iets te klagen heb met de huidige pompprijs .. de vergelijking met benzine of diesel ga ik geen eens maken, maar ik zag dat PitPoint Zwolle momenteel al op €2,399/kg zit en Firezone Hessenpoort al op €2,449/kg. :sterretjes:
Ik ben heel benieuwd of dat ook de prijzen zijn waar OG langzaamaan weer heen gaat bewegen ...

Dit weekend ging te teller trouwens over de 140.000km heen, dat betekend dat ik nu al bijna 80.000km met het beestje heb gereden sinds begin 2019. De tijd en kilometers vliegen voorbij. ;)

Overigens is er kennelijk wel iemand geïnteresseerd in mijn Citigo .... hij/zij/het mailt me er best vaak over. :D
2022-03-21 05_40_12-Window.png
:deuk:
 
Laatst bewerkt:

Kanerr

Forumguru
Ja ik maak hier hetzelfde mee... niet eens vergelijken met benzine/diesel maar sommige cng aanbieders maken het wel erg bont...
 

Tees

Donateur
Argh, dat wijkopenautos.nl kom je bijna niet vanaf...:angry: ik heb ook eens een bod gevraagd voor de Fabia, hebben me nog maanden nadien lopen spammen (gelukkig kan je dat snel naar de spambox verwijzen). Ga nooit meer iets met die toko doen :angry:
 

SteGo

Donateur
@Kanerr ik downloadde voor de gein eens even de app van Zukunft ERDGAS GmbH om eens even te kijken wat de prijzen in Duitsland zijn.
En waar je met de DirectLease-app kunt zien dat de prijzen in België nog een stuk hoger zijn dan in Nederland is dat in Duitsland toch net iets anders ..... Diesel/benzine scheelt niet meer zo heel veel met de prijzen in Nederland ... maar CNG is een ander verhaal.

Ik zag de prijzen langs de grens met Overijssel en Gelderland zo'n beetje variëren tussen €0,99 en €1,27/kg.
Zie het voorbeeld hieronder ... nog geen euro voor H-gas! Ik ben nog wel eens te vinden in de buurt van Doetinchem .. wellicht toch eens even langs de Aral in Emmerich am Rhein, of bij de Avia in Vreden. Beide op dit moment €0,99/kg;)
erdgas.png
 
Bovenaan Onderaan