SteGo's Citigo's

Octavia_Gert

Senior Member
@SteGo Dit gebeurt mij regelmatig met de werkbus als ik weer bij een klant in de middle of nowhere moet zijn.
De Navi stuurt me dan gewoon over een zandweg.
 

JeSko

Forumguru
@SteGo en @brepus13

Mooi toch zoiets, ik zou het tof vinden moest er een soort van herkenningspunt zijn waarop je andere forum leden makkelijk kan herkennen, leek me wel tof.
 

brepus13

Forumguru
Ik was undercover want ik reed niet in de skoda ;)

bij het Volvo forum was er een logo te koop die mooi aan de zijkant vooraan stond.
 

Bijlagen

  • 688B3D06-698B-4698-BE0D-8372FE97CB4C.jpeg
    688B3D06-698B-4698-BE0D-8372FE97CB4C.jpeg
    88,2 KB · Weergaven: 6

JeSko

Forumguru
Zoiets zou ik zeker rocken op de mijne! Soort SkodaForum logo'tje, bij wie moet ik zijn om zoiets op gang te brengen?
 

JeSko

Forumguru
Moet er wel wat eensgezindheid zijn natuurlijk, mijn vrouw kan stickers maken met een plotter ( proffesioneel ) maar als ik de enige ben die dat ontwerp mooi vind ... :D
 

SteGo

Donateur
Kleine update ...

Bij het boren en uitvijlen van het gat voor de achterste camera was ik een aantal keren uitgeschoten met de vijl en had ik de achterruit geraakt. Gelukkig maar dat de ruit hierbij niet is gesneuveld, maar 2 lijnen van de ruitverwarming waren wel uitgevallen. Ik had online gezocht naar oplossingen, en een die ik op meerdere plekken genoemd zag worden is het inslaan van de ruit en de ruit claimen bij de verzekeraar zodat je een nieuwe ruit krijgt. Dit was natuurlijk niet echt de optie die mij het meeste aansprak, lijkt me bovendien ook gewoon fraude. :nono:

Maarjah, hoe repareer je het dan wel? Er zijn kennelijk bepaalde kits voor met alcoholpads, afplaktape, kwastje en het eigenlijke reparatiespul. Na een beetje zoeken heb ik ze wel gevonden .. maar als ik het goed onthouden heb waren ze ruim 20 euro en dat vond ik eigenlijk wel wat prijzig voor wat je ervoor terugkrijgt.

Het reparatiespul is veelal gewoon een soort 'zilverlijm', de een alleen wat vloeibaarder dan de ander. Ik heb uiteindelijk maar een spuitje met zilverlijm besteld bij elektrischefoutjes.nl
https://elektrischefoutjes.nl/?product=printbaan-zilverlijm

Gelukkig kon ik de beschadigingen aan de verwarmingslijnen ook met het blote oog wel waarnemen maar voordat ik aan de reparatie begon heb ik met een multimeter ook nog even gecontroleerd of de 3 plekken die ik zelf al had gevonden de enige waren. Daarna de ruit even goed ontvet en de plekken waar de beschadigingen zaten even afgeplakt met wat elektrotape. Vervolgens met een kwastje de zilverlijm ruim over het beschadigde gebied gekwast.
IMG_20200516_100711.jpg

Als test heb ik na het opbrengen direct de verwarming even aangezet. Op alle 3 plekken begon het te roken, er ging dus weer stroom doorheen! :) Mooi zo. Vervolgens nog een dun laagje er overheen gezet. Dat roken kwam doordat de zilverlijm uiteraard nog niet droog was, zodra het droog is zou het niet meer moeten roken. ;)

Met de tape weer verwijderd zie je er helemaal niet zo heel veel van, zeker in de achteruitkijkspiegel zie je het helemaal niet.
IMG_20200516_100407.jpg

De zilverlijm die ik had gekocht was wel wat aan de dikke kant, maar op de verpakking stond achterruitverwarming reparatie wel tussen de toepassingen waar het geschikt voor is. Zo heb ik het probleem toch weer even goedkoop gefixt. :jaja:


Wat betreft de dashcam nog wel een klein update-je ... die heeft zo nu en dan wat kuren helaas. De verbinding met de achterste camera lijkt soms weg te vallen. Ik weet nog niet zeker waar het probleem zit, zit er ergens een kabelbreuk .. is het iets in de firmware? Het gekke is dat de verbinding zowel wegvalt als hersteld zelfs zonder dat je ook maar ergens aanzit. En na een paar keer wegvallen doet hij het weer helemaal prima, totdat hij weer in parkeerstand gaat of weer uit de parkeerstand wakker wordt gemaakt. Mede omdat je dus nergens aanzit en de auto stilstaat op de betreffende momenten ben ik op dit geneigd te denken dat het een firmware-probleem is.

Mocht het probleem in de achterste camera zelf zitten dan heb ik pech. Doordat de USB-stekker in de achterklep nu is afgekit kan die camera ook niet meer gedemonteerd worden. :D Of ik zou de kit moeten lossnijden enzo ... maar voor het loshalen en opnieuw aansluiten van de stekker zou eigenlijk het derde remlicht er dan weer even uit moeten ... en daar ga ik me echt niet aan wagen. Wil niet nogmaals het risico lopen dat ik dat ding sloop. :maakmegek:

We gaan wel even zien hoe het zich houd. ;)
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
@SteGo Ik denk dat een deel van de reparatiekits bestaat uit een middel dat gebruikt wordt om samples voor een elektronenmicroscoop vast te zetten op een houdertje. Daarbij is het niet alleen van belang dat het elektrisch geleidt en plakt, maar ook onder vacuum mag er weinig of niets meer verdampen, omdat dit anders je vacuum verpest, dat zou de hoge prijs bij sommige sets kunnen verklaren, die zijn eigenlijk bedoeld voor hoogwaardige technische toepassing.
 
Laatst bewerkt:

SteGo

Donateur
Vandaag weer eens even wat standaard controles uitgevoerd. Doe ze niet elke 2 weken ofzo, maar toch zo nu en dan eens. Lampjes, bandenspanning, controleren op lekkages of andere opvallendheden, en natuurlijk olie peilen.

De vorige beurt is 13.000km geleden, olie staat nu halverwege tussen minimum en maximum. Tussentijds nog niks bijgevuld, lijkt me heel netjes. En de olie ziet er nog steeds erg fris uit. Hij is uiteraard wel iets donkerder geel aan het worden, maar is toch echt wel veel schoner dan bij m'n voorgaande benzineauto's. :)
peilstok na 13000km.jpg

Kilometerstand is nu zo'n 95.600km, volgende grote beurt zo rond de 100.000km.

Beetje saai, maar hij doet het eigenlijk verder helemaal prima. :D Onlangs liep hij een keer wat stotterig op gas, maar na een keer opnieuw starten was het weer over. Daarna is het probleem ook niet terug gekomen. Qua brandstofkosten zit ik nog steeds net onder de €5,-/100km.

Heb voorlopig eigenlijk ook nog geen nieuwe projecten in petto. Jeetje wat saai ... :D:deuk:
 

SteGo

Donateur
Zou kunnen, maar aangezien gas schoner schijnt te verbranden dan benzine blijft de olie van CNG/LPG motoren sowieso een stukkie schoner. ;)
 

hemi24

Forumguru
Schonere verbranding = schonere olie...

Enige nadeel kan zijn dat als je “groen gas” tankt, je vervuiling/degradatie van je olie kunt hebben die je niet ziet door o.a. zwavelverbindingen.
Daarnaast heb je met gas een hogere thermische belasting van de olie.
 

JeSko

Forumguru
Nee maar er zitten hier ook veel Belgen, er was wel animo voor maar ik heb geen respons gekregen op de vraag of het Skoda-Forum logo gebruikt mocht worden.
 

Octavia_Gert

Senior Member
Volgens mij heb ik een tijdje achter je gereden met de werkbus gister! ik herkende het G-Tec logotje, die hoort er niet standaard op toch?
 

Bijlagen

  • IMG_5004.jpeg
    IMG_5004.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 59

SteGo

Donateur
Dat moest ik natuurlijk even terugkijken op de dashcam dan. :D

Het moment van de foto (beeld bijgeknipt):
skoda foto2.png

iPhone denk ik? Screenshotje van toen we stil stonden bij het verkeerslicht. :D
Skoda iPhone.png

Maar om terug te komen op je vraag; het G-Tec logo hoort inderdaad niet op mijn specifieke auto. Maar op nieuwere CNG-Citigo's hoort ie wel. ;) Hij hoort dan alleen rechts onderaan de kofferklep te zitten.
 
Bovenaan Onderaan