Citigo 2014 radio antenne, uitbouwen en checken op fantoom voeding

Ted

Forumguru
Heeft de Citigo radioantenne een fantoom voeding die gevoed wordt door de radio?
 

Ted

Forumguru
Ik wil graag de antennevoet versterker controleren en daarbij moet ik de zaak loshalen waarbij ik vermoed dat ik het hemeltje los moet maken. wellicht kan iemand mij daarbij helpen hoe je dat netjes kunt doen zonder blijvende schade aan te richten.
 

EdK

Forumguru
Ach denk dat hij ook niet zo'n haast heeft....
Vraag 9 -4 gesteld en laatst online 9-4.
Waarschijnlijk rijd hij nu rond met een oude vertrouwde gettoblaster met cassette recorder.....:cool:
 

Ted

Forumguru
We zijn op vakantie geweest met het vliegtuig vandaar!
Mijn Fabia 1 heeft zeker een versterker in de antenne voet en ging er vanuit dat dee Citigo dat ook heeft. Graag laat ik mij informeren en wellicht heeft iemand een tekening .

De radio vertoont random problemen qua ontvangst.
Overigens de CD speler werkt perfect.
 

Blackciti

Senior Member
De radio's die ze in de Citigo leveren zijn gewoon van baggerkwaliteit! daar zul je mee moeten leren leven, of een DAB+ monteren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jesse_s93

Donateur
De antenne van de Citigo wordt enkel middels de fakra aansluiting aan de radio gekoppeld. Voor de radio met DAB+ is dit dus een dubbele aansluiting. De antenne is bij ons een keer stuk gegaan (heel slecht DAB+ ontvangst). Na vervanging, nooit meer last van gehad. Ik verwacht dan ook dat er wel iets in de antenne zit qua versterking, maar dit wordt gevoed vanuit de fakra aansluiting.

Daarvoor hadden we de FM radio en deze werkte in het algemeen al niet erg goed. Een RCD215 met DAB+ aanschaffen is een wereld van verschil.
 

Ted

Forumguru
Om radio ontvangst te hebben zal ik de antenne in 1e instantie moeten controleren en daar kan ik niet omheen. Ik zal hemeltje achter uit het rubberprofiel lichten en kijken of ik dan de antenne kan doormeten. Zonder en met spriet maakt nu totaal geen verschil en dat is in ieder geval niet goed.
 
Bovenaan Onderaan