Citgo upgrades

hoxyz

Nieuw lid
Goedendag allen,

Ik heb reeds voor het werk een citigo uit 2014 gekregen. Opzich een prima auto al is ik toch een paar dingen.

hij heeft alleen aux aansluiting. Is hier een redelijk betaalde oplossing voor zodat ik mijn muziek en Flitsmeister over de speaker kan krijgen?

Voor mijn vorige UP had ik een “universeel” armsteun gekocht die uiteindelijk niet paste. Zijn er voor de citigo goeie alternatieven?

wellicht hebben jullie nog keer handige aanvullingen of ideeen.
 

SteGo

Donateur
Voor wat betreft de armsteun; die universele dingen zijn vaak bagger. Past niet, of is wankel, lelijk, etc. Iets meer geld uitgeven loont bij armsteunen meestal.

Voor de Citigo is er een originele accessoire verkrijgbaar;
IMG_20200601_093550.jpg

IMG_20200601_093830.jpg

Het is een fraaie en behoorlijk stevige armsteun. Onderdeelnummer is 1ST061123
IMG_20200601_093640.jpg

Als ik het onderdeelnummer even in Google intik zie ik dat hij wel vrij prijzig is. Gelukkig maar dat mijn Citigo de armsteun al had toen ik hem kocht.

Een kwalitatief erg goed alternatief is een armsteun van Comfort Armrest System (Sydmeko) uit Zweden. Hierbij monteer je een adapter aan de rugleuning en heb je vervolgens een brede keuze uit armsteunen die je eraan kunt monteren. Als je kiest voor een smalle armsteun ben je waarschijnlijk net wat goedkoper uit dan met de originele armsteun.
Ik heb zo'n steun in het verleden ook zelf eens gemonteerd in 1 van m'n vorige auto's, super kwaliteit! In mijn geval ging het om een Daihatsu Cuore en bij Daihatsu waren deze armsteunen rechtstreeks bij Daihatsu te bestellen als originele accessoire. Voor Nederland is Voorwinden Parts distributeur van Comfort Armrest System.
https://www.voorwindenparts.nl/armsteun-adapter-seat-mii-vw-up-skoda-citigo-01-2012-links.html

De instructievideo van Comfort Armrest System (in dit geval bij een Daihatsu Terios):
 
Ik heb wel een universele armsteun in mijn Citigo "gebouwd", deze is inderdaad zoals SteGo al aangeeft wel wat wankel. Dit ligt echter niet aan de armsteun, maar aan de stevigheid van de middenconsole. Die is er natuurlijk niet voor gemaakt om een armsteun in te zetten. Als je hier mee kunt leven is dit een prima variant.

Je schuift de armsteun in de achterste cupholder, zonder iets te hoeven boren. Ideaal dus als je twee linkerhanden hebt.

https://www.cargoods.nl/zoeken/skod...n-zwart-stof-geschikt-voor-volkswagen-up.html

qwDlUoZ.jpg
 
Ik heb ook de zwarte originele van vw ingebouwd. Is ook iets wankel, moet vaak het schroefje aandraaien om eea weer voor een tijdje superstrak te zetten. Wel een leuk ding!

Wat overigens ook leuk is, zijn de deurpanelen van een up. Die hebben, in tegenstelling tot mijn citogo, chromen deurhendels. Ik heb er zelf dus vier deurpanelen van een up ingezet :-)
 
Bovenaan Onderaan