Chromen sierstrip in de achterbumper

dirk27

Forumguru
We hebben op dit forum hier iets met sierstrips, zo heb je de chromen sierstrip in de voorbumper vooraan die zowel op het originele O3 model achteraf gemonteerd kan worden als op het facelift model.
Het topic hier:
https://www.skodaforum.nl/forum/i/chromen-sierstrip-in-voorbumper-octavia-3-fl.35665/

Dan heb ik nog geëxperimenteerd met een rode strip tussen de reflectoren achteraan, ik vond het mooi maar ik vond vandaag een beter alternatief.
Topic van de rode strip achteraan:
https://www.skodaforum.nl/forum/i/rode-strip-op-achterbumper.36443/

Mijn doel was om de achterkant was breder en lager te doen lijken op een manier dat zo 'standaard' mogelijk lijkt en de wagen toch chiquer maakt.
Laatst zag ik een Golf 7 facelift met een chromen strip onderaan vanachter en vond dat wel chique. Dus heb ik mijn rode strip verwijderd, en heb ik de rol 10mm chromen strip genomen die ik nog overhad van de strip vooraan. Ik had namelijk 5 meter gekocht via amazon.de en dat kostte zo'n 4-5 euro inclusief verzending.
(parkeersensoren getest en werken nog allemaal perfect)

Resultaat hieronder:
42808112795_c721c25746_b.jpg


28821022237_e3ae4393c0_b.jpg


29841048078_96b0f789e6_b.jpg


41902876370_904e8509b9_b.jpg


29840940348_3917b641f8_b.jpg


De Golf 7 facelift:

42995535634_d52e043c35_b.jpg
 

Rofffel

Forumguru
Ik moet er even aan wennen maar ik denk dat ik het erg mooi vind!
Bewust de strip op t plastic geplakt?

Vind het altijd tricky aangezien je met chroomstrips heel makkelijk doordraaft en het er snel patjepee eruit ziet.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

dirk27

Forumguru
Bedankt voor de reacties. Ik moest er zelf ook aan wennen, en ik denk dat ik het zo zal laten. Vooral als ik voor en achter vergelijk:

41365420580_2037069990_b.jpg


42808112795_c721c25746_b.jpg


- De strip heb ik inderdaad bewust op het plastic geplakt omdat je zo de strip perfect kan plakken tegen de rand en je zeker weet dat het dus recht geplakt is.
- Plakt een paar mm over de parkeersensoren, maar ik heb ze helemaal getest en het geeft geen verschil


Trouwens ook eerst gedacht om via aliexpress voor minder dan 100 euro het chinese achterbumperstuk te kopen, maar ik vind het niet echt mooier, wat denken jullie?

43015657624_62a17f4e8f_o.jpg


42827705645_5a3edc3b8d_b.jpg
 

Rofffel

Forumguru
Ali ding is ook wel kek maar de kwaliteit is altijd onbekend. Voor zoveel geld weet ik niet of dat de moeite is.
 

dimi74

Banned
Vind het er niet gek uitzien die chromen strip maakt hem optisch wat breder. Was het bochtje maken makkelijk te doen met de strip?
 

Hakar

Donateur
Mooi zo laten, rode strip is niet nodig, en niet alles wat er in China bedacht wordt is leuk.
Op een sedan is zo'n strip misschien wel leuk, maar ik betwijfel of het op een combi iets toevogd.
 

dirk27

Forumguru
Na een paar dagen is het niet meer goed gekomen: in de hoeken kwam de strip wat los en viel deze naar beneden. Ik heb het opgegeven en de strip verwijderd en gelukkig dat het maar overschot was van mijn chromen strip vooraan.
Voor mij: origineel af fabriek blijft het beste en mooist ogen :D
 

Rofffel

Forumguru
Ik vind het aliexpress diffusor ding erg mooi hoor. Ik zit er zelfs over te twijfelen om deze te bestellen.
Is de kwaliteit niet zoals deze zou horen, doe je een refund.
Ik wacht alleen even tot iemand deze (elders ter wereld) heeft besteld en een review achter laat.
 

kwillems

Donateur
Na een paar dagen is het niet meer goed gekomen: in de hoeken kwam de strip wat los en viel deze naar beneden. Ik heb het opgegeven en de strip verwijderd en gelukkig dat het maar overschot was van mijn chromen strip vooraan.
Voor mij: origineel af fabriek blijft het beste en mooist ogen :D

Wat jammer! Het zag er erg mooi uit.
Ik zou het eigenlijk wel willen proberen. Zijn er meer mensen die dit gedaan hebben?
 

kwillems

Donateur
Ik heb toch maar een poging gewaagd.
Eerst goed ontvet en de strip met een föhn verwarmd. Nu maar duimen dat het blijft zitten.
Ik heb een breedte van 9mm gebruikt.


IMG_4594.png
 

kwillems

Donateur
Hij zit na tien dagen nog steeds goed vast. Ook een wasbeurt waarbij onder andere een spuitlans is gebruikt gaf geen probleem. Ik heb trouwens bewust de 'bochten' minder scherp gemaakt. Juist op die plaatsen komt de strip immers op 'spanning' te staan.

Tot dusver vind ik het mooi en ben ik tevreden.
 
Bovenaan Onderaan