Chrissies Octavia III FL Combi 1.5 Style Business

Chrisiewizzie

Forumguru
Ik rijd al jaren naar volle tevredenheid met een 2006 Octavia Combi 2.0 FSI Elegance Sport. Er staat inmiddels 177.000 km op de teller. Erg veel rijden we er niet mee, zeker niet nu ik weer een lease-auto heb. De voorloopauto was een rode Citroën C4 Cactus 1.6 HDi. Geinig autootje, maar niet meer dan dat. En een keer leuk om bevestigd te worden in mijn aversie van Franse auto's. Op zich is de C4 best comfortabel en we zijn er vorige weken mee naar Italië heen en weer gereden en dat ging prima. Maar het gebruikte plastic is erg goedkoop, de afwerking matig en vooral de software is bagger. Wat een trage en onlogisch gemaakte rotzooi. Gebruiksonvriendelijk ook.
De keuze voor een nieuwe lease-auto was eigenlijk snel gemaakt. Skoda heeft al lang en breed bewezen een betrouwbaar merk te zijn dat gewoon no-nonsense kwaliteit biedt. En inmiddels bieden ze ook heel veel moderne luxe. Ik heb nog even gekeken naar zowel de oude als de nieuwe V60, maar die vielen af vanwege te weinig ruimte (de oude) of omdat wel erg veel geld kost om te rijden.
Al mijn auto's waren zwart (BMW E36 320i 1991, Toyota Avensis Wagon 2.0 D4D 2006, Toyota Avensis Wagon 2.0 D4D Business 2010, Skoda Octavia 2.0 FSI Combi 2006) en allebei mijn voorloopauto's waren rood en extreem lelijke eendjes (Chrysler PT Cruiser 2.0i, Citroën C4 Cactus 1.6 HDi). Nu maar eens iets anders: wit. Nog steeds een burgermansauto natuurlijk, maar in wit erg mooi vind ik zelf.
De keuze voor een 1.5 TSI was snel gemaakt, net als die voor een handbak. De DSG-7 vind ik echt geen fijne keuze. Ik heb wel getwijfeld, maar na een paar keer rijden was ik overtuigd van mijn keuze. Een Combi moest het ook gewoon zijn. Twee kinderen en vaak met fietsen en sportspullen op pad vraagt om ruimte, net als onze kampeervakanties.