Chiptuning V6 2.5 TDI

remmie

Lid
Heeft iemand zijn 2.5 TDI V6 laten chippen? Waar? en wat zijn de resultaten?

Mijne krijg woensdag een nieuw programma bij Chippoint :rockon:. Heb hierover een half jaar nagedacht en doe het toch maar eens. Ben heel erg nieuwsgierig naar het resultaat!
 
chippen V6

Hoi Remmie,

Ik heb ook een Skoda Suburb V6, weliswaar met een handgeschakelde 6 bak, maar dat mag de pret niet drukken. :smirk:
De trekkracht gaat er enorm op vooruit, menig mercedes E320 cdi krijgt moeite om je bij te houden.
De trekkracht bij mijn skoda heeft een groot toerenbereik, van plm 1750 to 4000 toeren.
Inhalen in zijn 6 is goed te doen, je voorligger snel inhalen is een feest!
Het verbruik bij mij, ondanks mijn pittige rijstijl, is 1 op 14 a 15.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt en wens je de komende tijd veel plezier met je getunede V6!!!!!!

Succes!!!! Groeten Marcel
 

remmie

Lid
Nou, het is gebeurd inderdaad. DUIDELIJK merkbaar verschil, van 120 naar pakweg 190 scheelt echt een paar seconden! Acceleratie 0-100 gaat ook beter. Verbruik heb ik nog niet op gelet, ben nu alleen maar aan het spelen :).

Maarreehh.. Fijne motoren zijn het he? En over een 6-bak zou ik ook niet klagen, hoor! Is toch iets sneller dan een automaat.
 

purk

Senior Member
hele fijne motor.........jammer dat je rond 200.000 kilometers een nieuwe set nokkenassen moet plaatsen met stoters, plaatjes en tuimelaars.(+- 2750 euro)
 
heb er 1 in mijn volkswagen T3 bus liggen :super: maar dan van audi is het zelfde blok maar ja...

op de achter wieltjes met die bus 237,7 pk uit met 490 nm koppel (koppel is vanaf 1800 toeren p/m t/m 4100)

Nieuwe turbo afstelling en chip anders ingeregeld,
nieuwe verstuivers komen er nog aan dus moet dan ongeveer 250 PK en zoon 550 NM hebben.

ben ook nog bezig zelf een chip te schrijven hoop de 600 NM te kunnnen halen.

topsnelheid nog onbekend maar haalt 260 km/h,

hahaha en gewoon een 320 CDI helemaal zoek :bye: rijden met een bus...

gr jeroen
 

Gieliovd

Forumguru
Jezus, dat zijn getallen waar een flinke vrachtwagen mee uit de voeten kan!

Wat heb je er voor onderstel onder liggen dan? Een keer gas met die standaard spullen en je hebt een kromme wagen!

Voel je niet aangevallen, maar zonde dat het een T3 is. Dat vind ik de jammerste Transporter. Alles ervoor en erna prima, maar die 3 is echt jammer. Wel leuk ding natuurlijk, motortje achterin.... De ouders van vrienden hebben hem net als camper omgebouwd, leuk hoor.
 

remmie

Lid
hele fijne motor.........jammer dat je rond 200.000 kilometers een nieuwe set nokkenassen moet plaatsen met stoters, plaatjes en tuimelaars.(+- 2750 euro)
@purk: Dit hoor ik voor 't eerst en vermoed dat jij het over een uitzondering hebt.


 
Bovenaan Onderaan