Chiptuning met een leaseauto... mag \ mocht dat ?

octofreak

Actief lid
Chiptuning met een leaseauto... mag \\ mocht dat ?

Ik lees diverse berichten over mensen die hun auto (gaan) chiptunen. Er vanuit gaande dat veel auto's leaseauto's zijn, ben ik benieuwd of dit van de leasemaatschappij zomaar mocht of dat er speciale omschrijvingen nodig waren...
Ik kon in ieder geval op mijn kop staan, maar het mocht niet. Ook niet af fabriek. /forum/images/graemlins/mad.gif
 

blacktdi

Actief lid
Re: Chiptuning met een leaseauto... mag \\ mocht dat ?

ik heb mijn golf tdi laten tunen toen ik hem bijna vier jaar geleden als lease auto kreeg. Dat was geen probleem. Nu ik mijn nieuwe octavia 2.0tdi wilde laten tunen was dat geen probleem alleen kost dat 50 euro per maand in de lease.
Als ik dat uitreken over 48 maanden is dat 2400 Euro en geen 900 Euro die ik bij de dealer moet betalen. Dus doe ik dat gewoon achteraf en betaal ik dat zelf. Is uiteindeijk veel voordeliger.
 

higgy

Forumguru
Re: Chiptuning met een leaseauto... mag \\ mocht da

Is de 1.6 MPI eigenlijk ueberhaupt te chippen?
 

VEEJAY

Forumguru
Re: Chiptuning met een leaseauto... mag \\ mocht da

niet turbo motoren chippen niet aan beginnen. +5 a 10PK is de moeite niet, voor wat je ervoor betaald.

Algemeen:
Sommige leasemaatschappijen gaan akkoord mits het bij PON gebeurt. Ik heb een donker vermoeden dat men een aantekening zet bij je auto als je informeert over tuning bij de leasemij, evt schade (als je het toch stiekem hebt laten doen) wil men graag bij je verhalen.

Ga maar uitleggen dat het niet door tuning komt.

Je kunt ook de dealer/chipper garantie laten overnemen, maar je kunt in welles/nietes spelletjes terecht komen waar je uiteindelijk aan het korste eind trekt.

Daarom is het toch handig toestemming te hebben, je betaald alleen teveel voor relatief weining extra pk bij PON.
 

octofreak

Actief lid
Re: Chiptuning met een leaseauto... mag \\ mocht da

Het blijkt dus wel dat het een grijs gebied is....
 

VEEJAY

Forumguru
Re: Chiptuning met een leaseauto... mag \\ mocht da

ja in de 4 jaar dat ik het een beetje volg heeft nog niemand garantie op papier laten zien. Alleen Pon geeft wél een certificaat.

Een chipper dealer zegt dat het onderdeel wat stuk is, waarschijnlijk zonder chippen ook wel stuk zou gaan. Sommige tuners willen het onderdeel dan wel voor je vervangen (gratis of kostprijs) echter de leasemaatschappij laat je auto alleen bij een erkende dealer in de buurt slepen. Dus als je in Den Bosch bij de Skoda dealer hebt gechipt heb je mazzel als je auto daarnaartoe wordt gesleept.

Het is een gok die ik genomen heb toendertijd, maar nu speel ik liever safe. De 140PK kan nog steeds goed meekomen, 110PK vind ik wel weinig.
 
Bovenaan Onderaan