Chiptuning in België

Swiss

Actief lid
Hallo,

in de draadjes hier lees ik geregeld over goeie ervaringen met chiptuners in Nederland. Probleem is alleen dat de meeste voor mij toch té ver liggen (200 km enkele reis, of zelfs verder), en ik vermoed dat er toch ook wel goeie tuners in België moeten zitten. Daarom mijn vraag: wie van de leden heeft z'n wagen in België laten tunen, bij wie, en wat zijn de ervaringen? M'n nieuw wagentje is net iets té duur om een sprong in het duister te maken, ik zou eerst willen weten wat voor vlees ik in de kuip heb voor ik ze laat sleutelen aan m'n mobiel.

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Greetz,
Swisss

Swiss

Actief lid
Aha, da's goed nieuws (Westmalle is niet zo ver van de deur, ouders wonen nog in de Kempen, dus ik passeer geregeld in de buurt).

Had hun site al gevonden, maar nog nooit "objectieve" info over hun service op dit of op andere fora (en sorry, maar gastenboeken geloof ik nooit. Die worden toch gefilterd).

Zal daar m'n licht eens opsteken :)

Bedankt voor de info.

Swiss

Mark

Banned
Weet niet hoe het in Nederland zit, maar in belgië moet je als je een chip heb laten steken dit wel doorgeven aan de verzekering en de dienst verkeersbelasting op voertuigen.
De verkeersbelasting word berekend op kw/pk, dus die word zeker duurder, en bepaalde verzekeringskantoren (dus niet alle) bereken ook een deel van hun premie op aanwezige kw/pk's.
Natuurlijk kun je je ook afvragen wat de pakkans is, want volgens mij kan enkel de garage dit zien als ze de wagen uitlezen.

eigenlijk is het in belgie illegaal om te chiptunen omdat:

op je gelijkvormigheidsattest het vermogen staat, als je gaat chiptunen dit verandert en je dus je auto opnieuw zou moeten homologeren en dit is praktisch onmogelijk.

Mark

Banned
Imhotep,
Met de info die ik heb gekregen moet de papieren van de auto niet worden aangepast, wel moet het doorgegeven worden aan de dienst verkeersbelasting op voortuigen.
Deze sturen dan een nieuw inschrijvingsbewijs waar de aangepaste gegevens opstaan, tevens moet je het ook aan de verzekering melden.
Ik zeg wel, dit is de info die ik kreeg van die mensen, kan best zijn dat ze tegen U wat anders zeggen.
België, een apenland op dit gebied

Imhotep,
Met de info die ik heb gekregen moet de papieren van de auto niet worden aangepast, wel moet het doorgegeven worden aan de dienst verkeersbelasting op voortuigen.
Deze sturen dan een nieuw inschrijvingsbewijs waar de aangepaste gegevens opstaan, tevens moet je het ook aan de verzekering melden.
Ik zeg wel, dit is de info die ik kreeg van die mensen, kan best zijn dat ze tegen U wat anders zeggen.
België, een apenland op dit gebied

toch is het zo dat je auto opnieuw gehomologeerd moet worden, want het gelijkvormigheidsattest moet overeen stemmen met de wagen en als je chipt kan je dat enkel laten overeenstemmen door te herhomologeren.

Vacaro

Senior Member
de laatste tijd is er veel negatieve commentaar op onze ketchuptuner, je moet maar eens op het AW forum kijken

Is daar dat ik het gelezen heb maar is al effe geleden, sinds ik op Skodaforum kom heb ik niet veel tijd en zin meer voor AWforum.

Is daar dat ik het gelezen heb maar is al effe geleden, sinds ik op Skodaforum kom heb ik niet veel tijd en zin meer voor AWforum.

idd, vroeger had hij daar een zeer goede naam, maar heeft dan een paar keer mensen verkeerde informatie gegeven omdat ze toch maar iets zouden kopen bij hem en daarom begint hij meer en meer slechte commentaar te krijgen.

Bovenaan Onderaan