Chip tuning

bas

Nieuw lid
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum, dus ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Bas en ik ben 17 jaartjes jong.

We zijn op moment toe aan een nieuwe auto. Na lang lopen zoeken kwamen we uit op een Skoda Octavia 2.0 TDI. (we hebben hem nog niet besteld) We willen eventueel wachten op de 170 pk versie of de 140 pk laten chiptunen.

Nu is mij de vraag wat de gevaren zijn van chiptuning (koppeling enz.) Wat zijn de kosten en vervalt de garantie dan ook? Weet iemand mischien ook wanneer de 170 pk leverbaar wordt?

Mvg,
Bas

blacktdi

Actief lid
Bas,

Dit is mijn tweede TDI die ik heb laten chiptunen. De eerste, een golf, heb ik via de dealer laten tunen, dat koste toen zo'n 2000 gulden meen ik. De garantie werd toen gewoon gehandhaafd. Nu, bij de Skoda, heb ik het zelf laten doen. OBD tuning, dus alleen softwarematig (400 Euri). Duidelijk voelbaar en echt een genot om in te rijden. De motorgarantie is nu in principe vervallen, maar doordat ik ruim vier jaar met de golf gereden heb, en af en toe echt niet langzaam, heeft me geleerd dat het voor deze motoren plus koppeling (ook met flinke caravan op vakantie) echt geen probleem is zolang je ze maar eerst goed warm rijdt. Iedereen denkt dat als je een gechiptunde auto hebt je constant maar aan het racen bent maar het tegendeel is waar. Je rijdt meer op het bruikbare gigantische koppel en trekt lang niet zover door in de versnellingen. Maar zoals al eerder vermeldt, de garantie vervalt, en mocht er onverhoopt toch wat gebeuren dan zal het moelijk zijn dit te verklaren. Iedereen moet voor zichzelf beslissen of je dat, in mijn ogen, aanvaardbare risico wil lopen.

___JC___

Forumguru
Het kan ook met garantie (bij Abt) tegenwoordig.
Koste toen ik het bestelde nog eur 999 maar het schijnt weer duurder geworden te zijn hoorde ik.
Enuh, het rijdt super inderdaad! /forum/images/graemlins/grin.gif

nee is nog steeds 1000 euro heb het september vorig jaar laten doen ben je inprincipe de auto wel een week kwijt ze sturen de computer op vandaar bevalt super

___JC___

Forumguru
Toen ik mijn auto ging halen (begin deze maand) wist de dealer te vertellen dat ze m 1.200 eur wouden rekenen voor het chippen. Omdat ik m voor 1 januari besteld had bleef het nog 1.000 eur. Vandaar mijn vermoeden dat het duurder is geworden.

oke ik ben eigenlijk wel benieuwd of er iemand is die van een 130 pk 1.9 [standaard]naar een 2.0 tdi is overgegaan en deze heeft laten chippen.

is er een wereld van verschil tussen de 130 pk en de gechipte 2.0 of is dit minimaal en meer stoplicht werk.

ik heb nu de gechipte 1.9 en in de top loopt hij 210 215 echte kilometers .

ahh dat is ja alleen maar aan de andere kant van het land ....

ik heb een beter idee .....!!!!!

/forum/images/graemlins/2133.gif

kom naar enschede.......

de reden

ik kan binnen 5 minuten zo hard rijden als ik wil....

de A31 [duitsland] om de hoek

/forum/images/graemlins/uitlachen.gif

is als ongerepte natuur maar dan voor autobaan racer en natuurlijk

de duitse discoschnelltranporter [golfjes enzo]

tiefer haerter breiter is dan het motto

___JC___

Forumguru
Okee, ik ga over twee weken naar Duitsland.
Dacht dat het wel een leuk vergelijk zou zijn maar om nou helemaal naar Pluskut te rijden...
/forum/images/graemlins/grin.gif

deusjevo

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: JC1978</font><hr />

Pluskut

[/ QUOTE ]

Wo liegt das dann /forum/images/graemlins/icon_smile_question.gif /forum/images/graemlins/cool.gif

plusku...... #$@%^$@%&amp;%^#*

he verslik me zowat...

een beetje genuanceerder kan toch ook wel

/forum/images/graemlins/blush.gif /forum/images/graemlins/grin.gif

___JC___

Forumguru
Sorry En Schede dan..
/forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif

heb hem inmiddels op ebay duitsland gevonden moet 35 eurie kosten ben aan het bieden zoals we aan deze zijde des landes zeggen kww kieken wat word /forum/images/graemlins/smirk.gif

vincent73

Nieuw lid
is een fabia combi 06-2004 (1.4 16v 75pk) ook te chiptunen voor wat meer vermogen?

zo ja wat kost zoiets en is dat zinvol?

(heb er overigens ook een gastank inzitten, zou dat wat uit kunnen maken?)

___JC___

Forumguru
Nee, heeft geen zin bij motoren zonder turbo. Of het moet dezelfde motor zijn als de 100pk motor. Dan kan je misschien door andere software alsnog 100pk krijgen. ff checken bij de dealer zou ik zeggen.

he ben jij niet allang dood en begraven en ook alweer opgegraven imhotep.....

gg /forum/images/graemlins/1761.gif

en volgens mij woon je ook niet in belgie maar in een warm land een beetje meer zuidelijker

Bovenaan Onderaan