chip tuning 2.0 TDI DSG

Wiseguy

Actief lid
Gewoon bij de dealers.... kost ongeveer 1000,00 voor 30PK... Een collega gaat dit ook laten doen.... alleen dan op de "normale" 2.0 TDI...

Kijk wel goed uit dat je 'm niet om een boom heen krult he.... zou doooooood zonde zijn van zo'n skoda... /forum/images/graemlins/grin.gif
 

RSTDI

Actief lid
Voor de DSG is een begrenzing van het aantal nm in verband met de koppelingen in de bak.
2.0 tdi handbak 175pk 390nm
2.0 tdi dsg 175pk 350nm dit zijn gegevens van JD tunig
Er zijn wel firma's die verder gaan dan 350nm maar ik speel liever op save met fabrieksgarantie.
 
kijk inderdaad uit met de toename van het aantal NM.
de dsg bak is hier waarschijnlijk niet op berekend. hierdoor kan je dus een probleem krijgen met je garantie (afgezien van andere zaken).

gr,
 
het klopt inderdaad dat je via de dealer de garantie behoudt. Echter, na de garantie termijn zou je toch wel eens voor een vervelende verassing komen te staan, doordat onderdelen sneller slijten. Hierdoor bevorder je naar mijn mening de levensduur van de auto niet.

Uiteindelijk blijft het toch een persoonlijke beslissing, maar wat nu leuk is/lijkt, kan later een duur grapje worden.

gr,
 
De dealers tunen de 2.0 tdi dsg niet, want pon geeft geen garantie. Komt misschien later nog.
Anders een andere tuner zoeken, er zijn er genoeg.
 

higgy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
stuur mij een pb als je serieus en professioneel wil tunen.

[/ QUOTE ]
Veejay is heel goed met een schroevendraaier en een soldeerbout! /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif
 

VEEJAY

Forumguru
Jullie zullen het niet geloven maar bij de stage III tuning van mijn Toledo is een hamer gebruikt /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif(zogenaamde hammer mod) . (ik heb er videoopnames van)

Ik weet niet meer precies waarvoor (brandstof pomp volgens mij) het was maar middels zachte tikjes kon men via de laptop nauwkeurig bepaalde waarden afstelln. O.a. hierdoor kreeg ik +/-7PK bovenop de 143pk die ik al had. /forum/images/graemlins/rockon.gif
 
Bovenaan Onderaan