Check software Diesel Engines EA189

Cordoba

Forumguru
@Monteurtje Weet je of de NL-website ook resultaat geeft voor alle Skoda's, of is dit beperkt tot officieel door Pon ingevoerde Skoda's, of alleen Skoda's op NL-kenteken (dus incl. mensen die bijv. zelf een occasion in het buitenland hebben gehaald)?
 

Monteurtje

Forumguru
@Monteurtje Weet je of de NL-website ook resultaat geeft voor alle Skoda's, of is dit beperkt tot officieel door Pon ingevoerde Skoda's, of alleen Skoda's op NL-kenteken (dus incl. mensen die bijv. zelf een occasion in het buitenland hebben gehaald)?

Nee weet ik niet. Maar verwacht dat de opzet van de site hetzelfde zal zijn als die van andere landen. Weet alleen wat PON meedeelt aan de dealers. En dat is nog niet veel. Beetje bij beetje wordt er meer duidelijk.
 

hemi24

Forumguru
LOL, als ik het VIN nummer van mijn Golf 7 invoer op de site van Skoda geeft hij de volgende melding:

Dear customer! The vehicle with this VIN code is not affected.
Please enjoy your ŠKODA.
 

janf

Nieuw lid
Mijn Skoda is ingevoerd uit Duitsland eind vorig jaar. Is uit 2011 en heeft de foute software. Melding via Skoda.nl site. skoda_superb_ea_189_melding_d.jpg
 
Yep , de mijne ook. volgens de website. Echter de mijne is getuned. Lijkt me dan ook niet slim om naar de dealer te gaan om de software aan te passen.
 
Na een evt software update leest de tuner zijn software opnieuw in ( kosteloos binnen 3 jaar geloof Ik )Dus dat zal geen probleem zijn. Maar waarom zou ik uberhaupt terug gaan .De auto rijd nu zoveel lekkerder , veel meer koppel en pk,s.
 
Ook de check gedaan en resultaat: not infected. Dacht dat alle 2.0 tdi tussen 2009 en 2015 aan de beurt waren.....

Wilde dus achter de motorcode komen en ook op een andere site ( http://www.vindecoderz.com/EN/Skoda ) mijn VIN gecheckt, en daaruit kwam als resultaat een Skoda model A7 met 1.6 (55kw)benzine........????
Heb mijn auto nieuw gekocht in buitenland en als verhuisgoed meegenomen, betreft een O3 Combi 2.0 tdi met 150pk uit dec '14. Kan me niet voor stellen dat er 2 rond rijden met het zelfde VIN.
 
Yep, ook mijn huidige Superb is getroffen. Maar als de aanpassing pas in januari 2016 begint, rijd ik al vrolijk rond in de nieuwe :yeehaa:
 
Bovenaan Onderaan