Check left front side light

Sinds kort komt er regelmatig de melding: "check left front side light" op het dashboard. Er zijn echter geen lampjes kapot. Zou iemand weten over welke lamp de computer het heeft?
 

Rallye

Forumguru
Standlicht is de lamp die aangaat als je de lichtschakelaar vanuit nul één positie verder zet.

Over die taal: grappig. Mijn PFL Octavia II kende ook geen Nederlands. Mijn FL Octavia II (uit mei 2012) wel. Doe deed de taalinstelling zelfs per sleutel. Mijn Octavia III kent wel Nederlands, maar niet per sleutel verschillend.
 
Heb ik ook wel eens last van, als ik de auto opnieuw start is vaak de melding weg. Lijkt op hapering in het elektrisch systeem waardoor de computer een fout detecteert. Merk dat als het vochtig buiten is dat het vaker voorkomt.
 
Ik kreeg die melding ook, was soms weer weg, bleek
toch het stadlichtlampje te zijn waarvan één gloeidraad
defect was en af en toe wel weer contact maakte.
Is goed zichtbaar als de lamp er uit is door de lamp
te draaien en naar de gloeidraden te kijken.
 
De lamp is effectief stuk. Ik zit echter met xenon lampen waardoor (tenzij ik dit verkeerd gelezen heb), de hele unit eruit moet om aan dat lampje te kunnen. Ik denk dat het zal moeten wachten tot de volgende onderhoudsbeurt.
 

kansberg

Forumguru
Als het stadslichtje het is, is deze er gewoon uit te trekken, al vergt dit wel enige kracht. Dit is een W5W lampje. Zit haaks bovenin de unit, hiervoor hoeft de gehele unit niet verwijdert te worden.
 

eriktv

Forumguru
Daar kun je heel makkelijk bij inderdaad, wel even het boekje (of scherpe blik) erbij om verwarring met gloeilampje voor grootlicht te voorkomen ;) (wat ik dus wel had...)
 
Bovenaan Onderaan