superbmarnix
Lid
Goedemiddag,
Ik heb wat nieuws en ben benieuwd of anderen hier ook last van hebben.
Recent ging mijn motorlampje branden.
Laten nakijken na ongeveer 2000km, het leek dat het roetfilter vol zat. Wonderlijk als je gemiddeld 1600km per week rijdt en voornamelijk langere stukken.
Middels de testapparatuur het roetfilter geforceerd laten regenereren.
Drie dagen geen lampje meer gezien.
Na het tanken ging het lampje echter weer aan.
Na ca 700 kilometer weer uit.
Getankt. Ongeveer 400 kilometer gereden en toen ging het weer aan.
Ongeveer 1000 kilometer daarna weer uit.
En nu gaat het lampje structureel aan na het tanken en na ongeveer 700 kilometer weer uit.
Zoals altijd mijn ervaring is bij een dealer:
"wij weten het ook niet, maar we hebben de boel gereset" tussentijds is het roetfilter nogmaals geregenereerd.
Heeft iemand enig idee op basis van mijn vage omschrijvingen wat er aan de hand is?
Het enige wat ik kan bedenken is dat er een relatie is met het olieverbruik. Bv olie in het roetfilter. Maar een reden waarom het lampje dan steeds gaat branden na het tanken heb ik dan niet.
Bedankt alvast
Ik heb wat nieuws en ben benieuwd of anderen hier ook last van hebben.
Recent ging mijn motorlampje branden.
Laten nakijken na ongeveer 2000km, het leek dat het roetfilter vol zat. Wonderlijk als je gemiddeld 1600km per week rijdt en voornamelijk langere stukken.
Middels de testapparatuur het roetfilter geforceerd laten regenereren.
Drie dagen geen lampje meer gezien.
Na het tanken ging het lampje echter weer aan.
Na ca 700 kilometer weer uit.
Getankt. Ongeveer 400 kilometer gereden en toen ging het weer aan.
Ongeveer 1000 kilometer daarna weer uit.
En nu gaat het lampje structureel aan na het tanken en na ongeveer 700 kilometer weer uit.
Zoals altijd mijn ervaring is bij een dealer:
"wij weten het ook niet, maar we hebben de boel gereset" tussentijds is het roetfilter nogmaals geregenereerd.
Heeft iemand enig idee op basis van mijn vage omschrijvingen wat er aan de hand is?
Het enige wat ik kan bedenken is dat er een relatie is met het olieverbruik. Bv olie in het roetfilter. Maar een reden waarom het lampje dan steeds gaat branden na het tanken heb ik dan niet.
Bedankt alvast