Check engine lambdasonde ?

Hoi telkens ging mijn check engine lichtje aan vokgens de garage lambdasonde 1 de regelsonde. Deze laten vervangen was alleen bij dealer nog te verkrihgen a 240 euro. Nu naar 200 km lampje weer aan. Kan iemand mij in de goede richting wijzen.
Fabia combi 2004 1.2 htp
Alvast bedankt
Heino
 

turboturbo

Forumguru
Ik heb de beide lambda's van m'n huidige Skoda (O1) vervangen.

M'n vorige Skoda, een Fabia I met de 1.2 HTP met nagenoeg probleemloze reputatie heb ik die problemen niet gekend.

Wel heb ik een keer een motorstoringslampje gehad en bij uitlezen wees de foutcode op oa de EGR: https://www.skodaforum.nl/forum/i/egr-klep-storing-17811.17640/

Ik heb toen het gasklephuis en EGR gereinigd (gasklephuis omdat de EGR in- of uitlaat direct op het gasklephuis zit en zo de klep lekker snel weer vies maakt)

Lampje branden = uitlezen en aan de hand van de foutcode kan je pas zinnig advies geven en verder zoeken.
 
Laatst bewerkt:
Hij geeft foutcode P0420 iets met rij1 foutrmeetwaarde katalysator
De eerste lambdasonde is dus al vervangen onderdeel a 250 euro
De garage weet ook zo niet wat te doen hij zegt dat de auto niet
 

turboturbo

Forumguru
@Heino55 lees even deze notitie op de site van Gerrit Speek in relatie met deze foutcode.

  • Polo 1.2 2002. Er zijn meerdere berichten van de fabrikant die allemaal spreken over software gerelateerd problemen. Ook al wordt bovenstaande problemen niet specifiek daarin genoemd, sommigen hebben het toch over de zuurstof sensor. Het lijkt dus logisch om te beginnen met het updaten van de software om te zien of dat het probleem oplost

Link: http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16804.html

Jouw Fabia heeft ook een 1.2 dus eerste stap is even langs de dealer dus om te laten checken of de Fabia de laatste software heeft!

Overigens duidt deze foutcode in 7 van de 10 gevallen op een defecte katalysator - het is niet te hopen voor je dat het dat is... :greedy:
 
@Cordoba
Hoe meer ik google en rond kijk hoe banger ik wordt. Kom bij meerdere vag autos verhalen tegen over deze fouten terwijl mensen alles wat er kan vervangen worden hebben laten vervangen beide sondes katalysator enz, en dan alsnog tegen het lampje aankijken.
Misschien maar in China een goedkoop uitlees apparaat kopen en telkens resetten.
Welke verbinding heb ik is dat obd2 ?
Grt
Heino
 
Bovenaan Onderaan