hoi,

ben nog nieuw hier en heb sindskort een Skoda Fabia 2 combi 1.2 tdi greenline (model jaar 2012/5J) . ik wil graag de ch/lh activeren en andere opties die mogelijk zijn, alleen weet ik eve nniet welke en hoe en wat?

ik heb wat gevonden maar dan wel op de Franse skodaforum wat er allemaal mgelijk zou zijn op de fabia 2 5j
http://ankk-vagcom.com/category/codages_vagcom/skoda/skoda_fabia_5j/
http://ankk-vagcom.com/category/codages_vagcom/skoda/skoda_fabia_5j/

iemand die hier iets mee ervaring of al de benodigde opties heeft ingesteld?

ik heb omdat ik de auto light switch een must vind ivm mijn vorige autos, heb ik het via ebay gekocht en ingesteld en had ook aangegeven om de groene verlichting in te zetten ipv rood en de chineze verkoper had het ook aangepast...Chinezen kunnen ook van alles namaken en het werkt ook goed en makkelijk in te bouwen.

nameljik dit:

http://www.ebay.com/itm/AUTO-Headli...%3A07850d5b15d0aa47267e5ee4fffb7363%7Ciid%3A1

zie jullie reacties graag tegemoet.
 

Octaaf

Forumguru
ik niet, maar sommigen vinden het ook belangrijk dat je je even voorstelt voordat ze een reactie willen plaatsen.
Zit wel wat in vind ik.

verder helpt de zoekfunctie van dit forum ook heel goed, er is al veel geschreven over dit onderwerp

Succes in ieder geval!
 
oeps mijn excuses.

mijn naam is Abdel en kom uit Eindhoven en heb nu precies 2 maanden een skoda fabia 2 ( type 5j) combi 1.2 TDI greenline in mijn bezit maar wel 170.000 km op de teller. ik ben van peugeot 206 SW naar mijn eerste auto onder de VAG Group, moet zeggen dat ie heerlijk rijdt en mbt ruimte ook ideaal is met een gezin met 2 kinderen.

enige jammere is dat er geen verlichting achterin is bij de kids..maar goed qua opties ben ik zeker niet te klagen vergeleken met mijn vorige wagen.

heb ook terugroep actie brief genegeerd mbt negatief advies omtrent de EGR klep etc.. zolang het niet verplicht is, laat ik het zo.

mbt mijn 1e post omtrent vagcom opties heb ik wel via de zoekfuncties iets kunnen vinden, alleen zijn de antwoorden zo divers en niet concreet vandaar ook mijn aanhang franse skoda forum expliciet voor de fabia type 5J, ben ik toevallig ook via de kentekenopvragen bij de rdw achtergekomen dat mjin wagen ook een type 5J is, dus dacht dat de opties wel/niet zou kunnen activeren, alleen ben ik zoals gezegd een newbie mbt VAGCOM.

auto light switch heb ik via ebay voor een koopje kunnen bestellen omdat ik het een leuke optie vind.
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Die Franse site wilde niet snel genoeg openen op m'n tablet, dus daar kijk îk later nog wel eens naar.
Mijn Greenline combi is van mei 2011. Ik heb helemaal niets laten activeren, op één ding na: al vóór de aflevering heeft de dealer voor mij de achterlichten over het contact geschakeld zodat die altijd branden als het contact aanstaat. Helaas ķan dat alleen in combinatie met kentekenverlichting en 'śtadslichten' (of beter: standlichten) voor, zodat deze ook branden in combinatie met de dagrijlichten.
Formeel mag dat niet want DRL mag niet branden in combinatie met 'enige verlichting aan de voorzijde', maar dat interesseert me niet. Ik wil simpelweg nooit over straat zonder dat ook de achterlichten branden. Voor de voorkant heb ik de handmatige keuze tussen de DRL en het dimlicht - en waarheid gebiedt me te melden dat ik vaker voor dimlicht kies dan voor DRL. Maar dat komt ook doordat ik al sinds medio jaren '70 ook overdag altijd dimlicht placht te voeren, gewoon om beter zičhtbaar te zijn.
De uitvinding van de DRL heeft dit in theorie overbodig gemaakt, met dien verstande dat ik het er van meet af aan mee oneens was dat de achterlichten niet meededen.
maar dat heb ik dus ipgelost zoals beschreven.
Dat CH-LH had ik wel op mijn vorige auto. (een O2 combi) maar dat heb ik nooit zo heel zinvol gevonden, als ik eerlijk ben. Maar ja, ik sta ook vrijwel noit geparkeerd in totale duisternis...
 

Spierings

Forumguru
Op mijn 2011 Fabia TSI heb ik ch-lh niet aan kunnen zetten. Hier heb je naar mijn weten een ander regelapparaat voor nodig.

Ook bochten verlichting is niet te activeren..

Van die Chinese rommel lichtschakelaars kun je beter vanaf blijven hier op het forum zijn er verschillende voorbeelden van veel ellende hierdoor...
 
is er geen verschil mbt type fabia 2? zoals franse skoda forum verschillende opties aangeven mbt de opties van type 5J?
 

Spierings

Forumguru
Zal ongetwijfeld onderling ook verschillen zijn, maar over het algemeen zijn de meeste volgens mij behoorlijk kaal..

Had toen ook die Franse site gevonden..
 

Canon-Eye

Forumguru
Bij de F2 kan er niet zo veel qua onderhuidse instellingen... en eerlijk gezegd mis ik ook niet veel.
Alles wat ik nodig vind zit erop, cornerverlichting vind ik irritante onzin (een van de eerste dingen die ik bij een nieuwe auto zou laten UITschakelen!).

Wat er overigens wel ontbrak: goede heldere achteruitrijverlichting, aangezien ik nog wel eens achterwaarts het dammetje moet opdraaien naar mijn erf - en de parkeersensoren 'zien' de sloot pas als je erin dondert. Maar dat probleem is opgelost met een paar extra led-achteruitrijlichten die in voldoende mate ook de grond aanstralen zodat ik op de spiegels overal naartoe kan manoevreren.
 

Fabia 123

Forumguru
Bij de F2 kan er niet zo veel qua onderhuidse instellingen... en eerlijk gezegd mis ik ook niet veel.
Alles wat ik nodig vind zit erop, cornerverlichting vind ik irritante onzin (een van de eerste dingen die ik bij een nieuwe auto zou laten UITschakelen!).

Als ik ik het goed begrijp wil je de corner verlichting aan de achterkant.

Wat er overigens wel ontbrak: goede heldere achteruitrijverlichting, aangezien ik nog wel eens achterwaarts het dammetje moet opdraaien naar mijn erf - en de parkeersensoren 'zien' de sloot pas als je erin dondert. Maar dat probleem is opgelost met een paar extra led-achteruitrijlichten die in voldoende mate ook de grond aanstralen zodat ik op de spiegels overal naartoe kan manoevreren.
 

Antera

Donateur
CH/LH werkt alleen samen met een OEM lichtsensor dus is op deze auto helaas niet apart te activeren. En wat ze daar laten zien is het aanpassen van welke lampen branden bij CH/LH :-)
 
ik dacht dat alleen de LV mbt de lichtsensor is gerelateerd maar dat de CH gewoon zou moeten functioneren?

maar klopt dat per soort type skoda 2, de opties verschillen mbt de aanwezige modulles die nog geactiveerd moeten worden dmv VCDS?
 
Bovenaan Onderaan