Centrale vergrendeling anders instellen

martijndelange

Nieuw lid
Beste forumleden,

ik heb een OIII combi uit 2014 en bij mij in de wijk worden helaas tegenwoordig bijna elke nacht airbags "geshopt". Deze week was de OIII combi van mijn buren ook aan de beurt en ik had dus mazzel. Dat zal niet lang duren ben ik bang. Nu kwam ik erachter dat als je het kleinste ruitje intikt je altijd de deuren van binnen uit kunt openen met de hendel. Dat is dus wel heel makkelijk. Nu meen ik mij te herinneren dat één van mijn vorige OII's dat niet had. Op slot was dan ook echt op slot en alleen met zender of sleutel te openen, ook niet van binnenuit dus. Is zoiets ook in te stellen voor de OIII? Dan heb ik wel ruitschade maar verder niet denk ik.....
 

Edwinz

Forumguru
Beste forumleden,

ik heb een OIII combi uit 2014 en bij mij in de wijk worden helaas tegenwoordig bijna elke nacht airbags "geshopt". Deze week was de OIII combi van mijn buren ook aan de beurt en ik had dus mazzel. Dat zal niet lang duren ben ik bang. Nu kwam ik erachter dat als je het kleinste ruitje intikt je altijd de deuren van binnen uit kunt openen met de hendel. Dat is dus wel heel makkelijk. Nu meen ik mij te herinneren dat één van mijn vorige OII's dat niet had. Op slot was dan ook echt op slot en alleen met zender of sleutel te openen, ook niet van binnenuit dus. Is zoiets ook in te stellen voor de OIII? Dan heb ik wel ruitschade maar verder niet denk ik.....

Ik had dit ook in mijn passat 3b5.
Misschien, als hier niks te vinden is, op het passatforum iets te vinden hierover.:D
 

Gbn

Actief lid
Iets met de Safe functie. de safe functie zorgt ervoor dat de deurhandels van binnenuit niet meer werken.
 

Canon-Eye

Forumguru
Maar hoe safe is dat als er iemand die rechtmatig in de auto zit eruit wil in geval van nood?
Anders gezegd, wel eerst controleren of dit geen onverwachte vervelende bijwerkingen heeft...
 

KodiaqS2

Senior Member
Ik dacht dat het al vrij lang zo is (mijn Audi A4 van 2002 had het al) dat auto's op slot met de sleutel betekent dat deze niet te openen is vanaf binnen, terwijl rijdend op slot doen van binnenuit (vaak automatisch) wel degelijk ontgrendeld kan worden van binnenuit.. Handig als je toch zelf opeens wil uitstappen. vaak moest je dan even 2x aan de greep trekken..
 
En als je de achterportieren op kinderslot zet? Dan gaan die iig na verbreken kleine achterruitje niet open als je aan de hendel van de achterportieren zit.
 
Bovenaan Onderaan