Centrale deurvergrendeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sarrod

Lid
Hallo,

wij hebben nu ongeveer een jaar een Fabia 1.4 Comfort (uit 2000) die voorzien is van centrale deurvergrendeling met afstandsbediening. Nu het volgende probleem;

De Fabia gaat automatisch na ongeveer 20 seconden weer op slot. Dit heeft inmiddels (gisteravond weer
wink.gif
) voor problemen gezorgd (sleutel er al in, weer uitstappen en auto vliegt op slot). Nu zijn wij in de (schoon)familie gezegend met nog 2 Skoda's. Deze 2 (een Superb en een O1) gaan niet meer vanzelf op slot als een portier geopend is gweest (ideaal!). Bij onze Fabia gaat de auto alleen niet meer op slot als je gestart hebt.

Nu vraag ik me af of dit in te stellen is (door de dealer?) of dat de Fabia nu eenmaal altijd weer vanzelf op slot gaat, ook al is de deur open geweest en zit de sleutel in het contact.

bluskabouter

Forumguru
ik denk dat dit een storing is in de module die in de linkerdeur zit en die e.a. regeld.
ik heb dit zelf namelijk ook met mijn fabia combi van sept 2002.
het gebeurt als het een beetje vochtig weer is.
advies van mijn dealer was om een beetje grafietolie in het slot te spuiten.
omdat je vaak alleen de afstandbedienng gebruikt gaat er vuil zitten op de contactjes in het slot.even de sleutel er in en een paar keer heen en weer gaan met je sleutel zodat alles goed wordt gesmeerd.
in de egel is dit een goede oplossing anders is vervangen van de module een veel duurdere oplossing.

eddy

Sarrod

Lid
Ik zal dat eens proberen, bedankt voor je suggestie!
Ik moet overigens wel vermelden dat die van ons het ALTIJD doet, ook bij 30 graden en hij doet het ook al sinds wij hem hebben. Maar zeker het proberen waard.

Ik heb ook even in het boekje gelezen en daaruit blijkt dat dit in ieder geval niet is zoals het standaard moet zijn, want in het boekje staat dat de automatische vergrendeling alleen plaatsvind als er geen deuren open geweest zijn.

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn O2. De sloten gingen te pas en te onpas open en dicht. Ook met de sleutel in het contact terwijl ik buiten stond. Met spoed een sleutel laten maken bij de lokale Skoda dealer waarvan de kosten (€120,-) later bij de importteur verhaald konden worden.
Linker portier-unit vervangen en anti-hijack instellen doet wonderen. Gelukkig alles binnen de garantie.

Daniel

Lid
Dan zou ik dat toch eens na laten kijken,want bij mij is het zo dat als ik mijn faab open druk op de klapsleutel en niet de deur open maak dan gaat hij weer na zoveel sec. op slot,open ik echter wel de deur dan gaat hij niet meer van zelf op slot.

purk

Senior Member
Ik denk ook aan een defect portierslotje, gedragen de binnen verlichting en lampverklikker gewoon goed?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan