Cassiopeia velgen

Nieuw of het forum omdat ik net mijn eerste Skoda heb besteld. Een lekkere dikke Superb III. Ik kijk er erg naar uit als de auto midden september komt.

Ik heb de auto besteld met de standaard 17 inch velgen, omdat ik daar in de winter op wil rijden.
Naast de 17 inch wil ik voor de zomer 18 inch bestellen en zit te denken aan de Cassiopeia. Ik heb de Superb besteld in Business Gray en twijfel erg over de kleur van de velgen. Helemaal zilver of glimmend zwart met zilver.

Heeft iemand ervaring met deze velgen?
Twijfel een beetje i.v.m. de glans van het zwart, zou liever antraciet hebben, maar dat is in 18 inch niet te krijgen.
 

CDK

Forumguru
@oajungen welkom hier, gefeliciteerd met je bestelling, je velgen zeggen me op dit moment niets, een plaatje of een link wil soms wat verduidelijken ;)
 

Der Einser

Forumguru
En de kleur of glans kun je natuurlijk altijd zelf bepalen.
Koop de velgen die je wilt en laat ze coaten of spuiten in precies de kleur die je wilt.
Easy as that.

Succes.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
kan goed qua kleur bij business grey, al zou antraciet wellicht nóg beter matchen. let wel op dat deze wielen vrijwel niet te herstellen zijn bij borduurschade, dus houd afstand van de stoepranden ;)
 
Dit zijn inderdaad de velgen waar het over gaat. Zit zelf te denken aan volledig zilver omdat ik zo mijn twijfels heb over het glimmende zwart in combi met business grey. De platinum kleur vind ik lastig in te schatten, maar lijkt me ook geen goede match. Helaas kan ik de velgen nergens bekijken, dus moet het met de plaatjes doen.

Zou graag voor antraciet gaan, maar die zijn in de nalevering in 18ich helaas niet leverbaar. Keuzes zijn wat beperkt omdat het om een lease auto gaat.

Denk dat ik voor de volledige zilveren ga, dat zal zeker een goede match zijn verwacht ik.

Waarom is specifiek deze velg gevoelig voor stoepranden? Dat geldt toch voor elke velg?
 

CDK

Forumguru
Waarom is specifiek deze velg gevoelig voor stoepranden? Dat geldt toch voor elke velg?

Dat heb ik ook niet beweerd toch? ik heb wél geschreven dat ze moeilijker te herstellen zijn, dat komt door de gepolijste vlakken welke van een flinterdun laagje blanke lak zijn voorzien.
 
Dat heb ik ook niet beweerd toch? ik heb wél geschreven dat ze moeilijker te herstellen zijn, dat komt door de gepolijste vlakken welke van een flinterdun laagje blanke lak zijn voorzien.

Dan heb ik je verkeerd begrepen. Dacht te begrijpen dat de velgen extra gevoelig waren doordat ze meer uitsteken of zou. Dank voor de toelichting. Ik ga voor zilver heb ik net besloten.
 

Oenoud

Forumguru
Zou graag voor antraciet gaan, maar die zijn in de nalevering in 18ich helaas niet leverbaar. Keuzes zijn wat beperkt omdat het om een lease auto gaat.

Dat snap ik niet helemaal. Ik heb ook een nieuwe lease auto besteld en kon uit meerdere soorten velgen kiezen met inruil van de bestaande velgen. Was geen beperking aan merk of wat ook maar. BBS, MAK, OZ of wat dan ook maar.
Ik heb gekozen voor de MAK Raptor 18 inch. Velg lijkt veel op de bekende Audi Rotor velgen.

10734.jpg
 

Thokozanoah

Forumguru
Dat heb ik ook niet beweerd toch? ik heb wél geschreven dat ze moeilijker te herstellen zijn, dat komt door de gepolijste vlakken welke van een flinterdun laagje blanke lak zijn voorzien.
Ach moeilijk te herstellen, onlangs heeft mijn vrouw een velg geborduurd.....gewoon een nieuwe eronder en klaar is kees !
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

MennoW

Forumguru
Dat snap ik niet helemaal. Ik heb ook een nieuwe lease auto besteld en kon uit meerdere soorten velgen kiezen met inruil van de bestaande velgen. Was geen beperking aan merk of wat ook maar. BBS, MAK, OZ of wat dan ook maar.
Ik heb gekozen voor de MAK Raptor 18 inch. Velg lijkt veel op de bekende Audi Rotor velgen.

Bekijk bijlage 40000
ik ook niet, je kan afhankelijk van je budget er onder knopen wat je wilt.
ik sta straks op 20" onder de nieuwe SIII, gewoon een beetje handje klap met de lease mij en dan valt het allemaal best mee.
 

family man

Senior Member
Ik heb ook de cassiopeia wielen besteld in het zilver, op het web wel een afbeelding in het zilver met band maar
heeft iemand een afbeelding van een superb (combi) met deze wielen??

Wie maakt me blij..
 

Feo

Actief lid
Hopelijk kan ik je over 2-3 weken een foto van mijn combi met cassiopeia velgen laten zijn :).
Vooralsnog kan ik je alleen deze foto laten zijn, volgens mij heb ik deze foto ergens op dit forum gevonden (weet helaas niet meer van wie deze S3 is..):

 

family man

Senior Member
@Feo, Thanx!, leuk om ze onder een auto te zien, ben ook benieuwd naar de pics onder jouw combi.

Vind het toch wel mooi staan zo!, was even afwachten...want kiezen van een plaatje, en aangezien ik eerst voor de Phoenix gekozen had (wel in het echt gezien)...maar dat "hoekige/scherpe lijnen" past mooi bij de auto zelf oogt toch wel lekker hoor!
 
  • Leuk
Waarderingen: Feo
Hopelijk kan ik je over 2-3 weken een foto van mijn combi met cassiopeia velgen laten zijn :).
Vooralsnog kan ik je alleen deze foto laten zijn, volgens mij heb ik deze foto ergens op dit forum gevonden (weet helaas niet meer van wie deze S3 is..):


Dat is mijn auto :-).
Bevalt nog steeds erg goed. Alhoewel ik wel wat probleempjes heb met de stoel. Ik ben best groot en breed en dan is de stoel eigenlijk net even te klein helaas. Wel jammer want ik heb de uitgebreide stoelen genomen in leer met verwarming en ventilatie. Ga waarschijnlijk eerdaags een maatstoel bestellen bij ASS in Houten. Het is niet anders.
 
  • Leuk
Waarderingen: Feo

MarsMars

Senior Member
Dat is mijn auto :-).
Ga waarschijnlijk eerdaags een maatstoel bestellen bij ASS in Houten. Het is niet anders.
Daar is het erg druk vanwege al die mensen die dit jaar nog hun 20% auto krijgen!
Voor de ombouw van mijn ASS stoel hadden ze pas half december tijd, terwijl de levering voor Sinterklaas is...

Is de foto overigens in Waalre, of lijkt dat zo?
 
Daar is het erg druk vanwege al die mensen die dit jaar nog hun 20% auto krijgen!
Voor de ombouw van mijn ASS stoel hadden ze pas half december tijd, terwijl de levering voor Sinterklaas is...

Is de foto overigens in Waalre, of lijkt dat zo?

Nee hoor dat lijkt maar zo. Is in Amersfoort.
Hoop dat het meevalt. Levertijd was twee weken geleden zo'n 6 weken, maar het duurt alweer even om alles via de werkgever rond te krijgen. Ik begrijp dat de standaard stoel voor jou ook niet goed is? Wel jammer, want zeker de uitvoering die ik heb is erg mooi.
 
Bovenaan Onderaan