Carwow VW ID3 review

Status
Niet open voor verdere reacties.

VAG-man

Forumguru
Onze overburen hebben sinds gisteren een ID3.
Een EV nee dankje.
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
De komende 3,5 jaar kan de Kodiaq nog de caravan slepen; daarna zien we wel hoe ver de ontwikkelingen zijn...

Laatst even bij de dealer in een ID.3 gezeten; leuk autootje als alternatief voor bijvoorbeeld een Polo...
Wel hoog Tupperware gehalte!
 

Antera

Donateur
Erg leuke auto met een zeer mooi rijbereik en leuk spelen vanwege de achterwiel aandrijving. Ik ben ook nog niet van het electrische maar heb er even mogen rijden en denk dat het me niet zou gaan vervelen. (Koppel is lekker rijden)

Wel is het allemaal net als de G8 erg strak en te veel blinkend waar ik dan nog niet aan kan wennen.

Nadeel is ook op vakantie ermee gaan
 

Rataplan

Forumguru
De komende 3,5 jaar kan de Kodiaq nog de caravan slepen; daarna zien we wel hoe ver de ontwikkelingen zijn...
Zo denk ik er ook over. Tegen die tijd carport plaatsen met zonnepanelen en powerwall.

Laatst even bij de dealer in een ID.3 gezeten; leuk autootje als alternatief voor bijvoorbeeld een Polo...
Wel hoog Tupperware gehalte!
Inderdaad veel plastic, wel VW hoogwaardig, maar op een bestelbus manier. Ik bedoel niet fragiel.
Polo... is van binnen ruimer dan een Passat hè.
 

Michel

Forumguru
Kijk deze ook even, die gast irriteert zich enorm aan het dashboard :banghead:Sla ff over:deuk:


https://www.autoweek.nl/autotests/artikel/volkswagen-id-3-vs-kia-e-niro-dubbeltest/?jwsource=cl

Dat kan ik goed begrijpen. Een aantal dingen moet je gewoon blindelings kunnen vinden en niet eerst in allerlei menu's hoeven duiken. Ik zou me er ook aan ergeren als ik voor een kleine verandering weer twee keer moet swipen en drie keer moet drukken op een scherm. Al die tijd let je dan niet op het verkeer. Dat is uiteindelijk gewoon gevaarlijk.

Volkswagen had de ergonomie altijd goed voor elkaar, maar ze willen teveel de huidige mobiele telefoon / Tesla trend volgen. Hopelijk komen autofabrikanten weer terug van deze hype, al begrijp ik hem wel: iedere vaste knop minder scheelt gewoon geld. Maar het gebruiksgemak is er naar mijn mening niet mee gediend.
 

JeSko

Forumguru
Al dat touchgedoe, en ik ben van de smartphone generatie, is niks om in een auto te stoppen. Fabrikanten moeten het gewoon bij mooi verlichte knoppen houden, stomme pummels, ; hey we pompen gezamenlijk miljarden in veiligheidssystemen, rem assistenten, lane keeping, maar laten we vervolgens ALLES via een schermpje laten gaan, waardoor de bestuurders NOG meer hun ogen van de weg hebben ipv OP de weg.

:banghead::angry:
 

Cordoba

Forumguru
Al dat touchgedoe, en ik ben van de smartphone generatie, is niks om in een auto te stoppen. Fabrikanten moeten het gewoon bij mooi verlichte knoppen houden, stomme pummels, ; hey we pompen gezamenlijk miljarden in veiligheidssystemen, rem assistenten, lane keeping, maar laten we vervolgens ALLES via een schermpje laten gaan, waardoor de bestuurders NOG meer hun ogen van de weg hebben ipv OP de weg.

:banghead::angry:

En ik maar denken dat ze al die veiligheidssystemen ontwikkelen om dezelfde veiligheid op de weg te kunnen houden met al die touchscreens onderweg.;)
 

Tees

Donateur
Ik begrijp ook niet helemaal waarom VAG (en de meeste andere merken) helemaal meegaan in die 'alles op een touchscreen' trend. Het zal wel precies dat zijn: een trend, en dan denken ze dat dat van een fabrikant verwacht wordt daarin mee te gaan. En natuurlijk is 't prima als er allerlei opties in een menu verstopt zitten, maar de dingen die je al rijdende wilt kunnen verstellen wil ik toch ook graag onder fysieke knoppen hebben.
Gelukkig zit er in m'n F1 geen enkel touchscreen, die is van ver voor die trend ;)
 

EdK

Forumguru
Ik begrijp ook niet helemaal waarom VAG (en de meeste andere merken) helemaal meegaan in die 'alles op een touchscreen' trend.
Module bouw !
Straks iets stuk ? complete module eruit en nieuwe erin !
Duurder / goedkoper ?? Ja en Ja
Duurder voor jou maar goedkoper voor de fabriek....

Veiliger tijdens rijden ?
Mijn inziens niet, heb zakelijk een tablet op ooghoogte en mag deze dus bedienen !
En word gebruikt als routeplanner en voor de werkbonnen / email
Whatsapp staat er niet op omdat de werkgever dit niet wil en anders had het er ook niet opgekomen.
Maar ondanks dat je handsfree werkt en ook een carkit erbij hebt voor de phone blijkt in de praktijk dat je tijdens het rijden en je telefoneert of een bon accepteert je toch word afgeleid van het verkeer om je heen !
En die mooie screens in de nieuwe wagens doen dat ook !
En verbaas me dat de wetgeving hiermee gewoon accoord gaat...
 

Derooke

Forumguru
Software is gemakkelijk te maken. Minder personeel die er effectief moet aan werken.(eens de software af is is er enkel onderhoud personeel nodig. En minder mensen in productie. Bvb spaar je 1 of 2 man uit is op jaarbasis een kost van 60 a 70.000 euro uitgespaard of meer. Geen leverancier voor knopje x en schakelaars en de lichtjes erachter en vooral minder kabeltjes en planning wat ze met die ruimte moeten doen.
Dus een scherm blijft een scherm ongeacht hoe veel functies er in zitten. Dus hoe meer functies hoe "voordeliger" voor de fabrikant.

Gewoon blok er in en klaar(bij wijze van spreken)
 

Michel

Forumguru
Zojuist heb ik even een review van de VW Tiguan op Autoweek bekeken.

Volkswagen lijkt wel helemaal door te schieten in de hype van swipen en touchscreens, want in de update van dat model heeft men dit ook verder doorgevoerd. Voor de bediening van de verwarming moet je sliden en zelfs de toetsen op het stuur zijn een soort van aanraaktoetsen geworden. Brrr....
 

sitechris

Donateur
Ik erger me ook kapot aan de bediening van de nieuwe VAG modellen. Het werkt totaal niet intuïtief en soms moet je heel diep de menu's in duiken om een bepaalde functie uit of aan te zetten. Echt bloedirritant. Enige reden dat VAG dit doet is vanwege kostenbesparing. Scheelt gewoon wat knopjes en paneeltjes. Lekker goedkoop.

Bij de ID.3 irriteert ook nog eens de swipe achtige bediening van de knoppen op het stuur. Da moet je vaak 2 a 3 keer klikken voordat het reageert. De nieuwe GTI heeft die knoppen ook.

Niet voor niets dat Audi nog wel een paar fysieke knoppen in de nieuwe A3 heeft geplaatst. Die realiseren zich dat ze dit niet kunnen maken.

O ja, het interieurkwaliteit van de nieuwe ID.3 is meer Aldi dan Audi. Ook dat is schrikken geblazen. Nee, VAG is allang niet meer leidend. Sterker, de nieuwe Mazda 3 heeft een mooier afgewerkt interieur dan de nieuwe Audi A3. Dat is best heftig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan