Carterontluchting BXE (Octavia 2, 1.9 TDI)

Beste leden,

ik zit nu nu al een aantal dagen rot te zoeken naar het leidingtraject van de carterontluchting op mijn BXE diesel. graag zou ik willen checken of de ontluchting wel helemaal correct werkt aangezien ik nog wel redelijk wat olie in de luchttoevoer heb en de motor als een tracktor klinkt en trilt als een malle.

Aankomende zaterdag even alle steunen vervangen (motorsteun, versnellingsbak en "dogbone")
misschien dat deze aanpassing de trillingen reduceren.
(2 massa vliegwiel is al vervangen en heeft de trillingen flink gereduceerd, maar nog niet weg)

Er loopt een pijpje van het kleppendeksel naar de inlaat en dit slangetje is niet verstopt.
misschien zit het nog onder het kleppendeksel, maar waar het me vooral om gaat is waar zit de ontluchting zit op het blok? iemand een idee?

groeten Jakob

dus eigenlijks verstopt kan die dus niet zitten aangezien er toch genoeg olie richting de inlaat gaan.
wat kan een oorzaak zijn dat er zoveel olie de inlaat ingaat?

weet iemand misschien wat het grijze dingetje is aan de onderzijde?

Bijlagen

• kleppendeksel BXE.png
    kleppendeksel BXE.png
    624,1 KB · Weergaven: 24
@hemi24

De auto trekt nog goed en kan een keer een log maken, maar verdenk de turbo er niet van..

Geeft de turbo nog weer olie terug helemaal richting de ERG klep.. (overigens wel afgedopt en weggeschreven.)

Bovenaan Onderaan