Carplay

hallo,
Sinds 2 weken heb ik mijn nieuwe Kodiaq mogen ontvangen, wat een fantastische auto, maar één dingetje stoort mij wel. Als ik mijn GSM (iphone XS max met nieuwste ios) verbind met de amundsen, via USB dan werkt carplay wel maar het is opmerkelijk stiller dan wanneer je GSM verbind via bluetooth. Ik moet het volume bijna volledig opendraaien om muziek te luisteren.
Zijn er nog mensen die dit probleem hebben en misschien nog liever de oplossing

Alvast bedankt
 

Rallye

Forumguru
Ik herken dit niet. Hoe staat het volume van je iPhone? Zou overigens volgens mij bij CarPlay nu juist niet uit moeten maken.......
 
Het volume van de iphone staat op maximum, maar vanaf het moment dat je via usb verbind wordt het volume overgenomen door de auto en kan je via iphone niets meer regelen.
 

Rallye

Forumguru
Dat dacht ik al, zie de laatste zin van mijn post. Ik heb dit niet bij mijn Amundsen via CarPlay. Volume is ongeveer hetzelfde als bij andere bronnen.
 
Laatst bewerkt:

Henrik

Forumguru
Ik herken het wel hoor @PeterHo
Het volume is via Carplay aanmerkelijk lager dan via bluetooth.
Als bekend is waar dit aan ligt, dan zou ik dat ook wel willen weten.
Het volume van de iPhone bedienen via de knoppen op de telefoon werkt niet als hij op Carplay is aangesloten...
 

MarcoO2

Forumguru
Ik herken het in mijn Golf op de Discover Media niet. Daar is het volume prima. Valt een en ander niet in te stellen in de klank-instellingen?
 

Spector

Forumguru
Ik herken het ook niet (Columbus en iPhone XS), maar moet ook eerlijk bekennen dat ik de Carplay nog maar zelden gebruik en meer gebruik maak van Spotify via Bluetooth omdat ik dan ook Waze en Flitsmeister nog op de achtergrond kan blijven gebruiken. in september komt er bij de nieuwe iOS versie 13 ook een grote update van Carplay, misschien dat dit de problemen op gaat lossen?
 

De Stip

Forumguru
Wellicht kun je in het CarPlay menu van je iPhone, de nodige en onnodige apps buiten werking stellen. Daardoor kun je een keuze maken in welke je wel en juist niet in CarPlay wilt hebben. Een beetje uitproberen en kijken wat voor jou het beste werkt.
@PeterHo, dat volume probleem beperkt zich niet alleen tot jouw Kodiaq. In onze Peugeots gebeurt hetzelfde helaas.
 

Rallye

Forumguru
Zowel op de heen als de terugweg naar/van Normandië CarPlay met Flitsmeister aan, maar wel de navigatie van de Amundsen (de navi van Flitsmeister is nog niet perfect en blijft soms wel 20 minuten hangen, noemt soms afslagen niet die hij wel laat zien). Opvallend dat CarPlay soms de controle niet “teruggeeft” na een melding van Flitsmeister. Dan blijft alle geluid van de Amundsen zelf (muziek van SD en navigatie) weg.

Gereden vanuit de Achterhoek via Düsseldorf, Aken, Bergen, Valenciennes en Amiens, dus redelijk vaak meldingen over werkzaamheden en slecht wegdek. Vervelend als je eden aantal; keren de USB los moet trekken om weer geluid te krijgen. De Skoda OneApp blijft waardeloos - val onderweg zonder melding zomaar uit. Daar kom je dus later achter...... Jammer.
 
Laatst bewerkt:

kylimo

Senior Member
Ja, herkenbaar dat geluid wat weg blijft. Ik moet dan, nadat de auto even uit is geweest om bijvoorbeeld te tanken, Flitsmeister op mijn Iphone afsluiten. Als ik het daarna weer opstart gaat het weer goed tot ik de motor weer een keer uit zet.
 

kylimo

Senior Member
Ik heb het niet over het volume, maar nadat ik een melding heb gehad van FM, ik bv de radio niet terug krijg te horen. Is eigenlijk wel het volume :D. Dit gebeurd al de auto even is uit geweest.
 

Rallye

Forumguru
Weer net een ander probleem dan bij mij dus....

Nog één puntje wat bij Flitsmeister vervelend was: Siri reageert op sommige meldingen (niet die van flitsers overigens). Flitsmeister staat wel aan, maar ik navigeer via de Amundsen. Melding van Flitsmeister ("auto op de vluchtstrook"; "slecht wegdek" - onzinmeldingen dus) en Siri gaat aan, en dus mevrouw Amundsen af. Knop "Navi"drukken en mijn navi terug. En dat 15 keer...….

Workaround: blijkt dat je die onzinmeldingen kunt afzetten. dat dus maar gedaan.
 
Ik herken dit probleem ook niet, misschien Bluetooth volume instellen op laag in plaats van midden of hoog om het verschil op te heffen. Zie daartoe de sectie 'volume' onder klank instellingen.
 
Bovenaan Onderaan