Carplay kan verbinding niet maken

Ad928

Lid
Zowel bij mijn Samsung A51 als de Samsung A52 van mijn vrouw hebben we (vandaag 2e dag dat we de auto hebben) nu meegemaakt dat eerst de Carplay verbinding gemaakt kan worden en ook werkt, maar later niet meer. Ik krijg de verbinding nu niet meer werkend. Hoe kan dat?

Ad928

Lid
OK, dat bedoel ik dan ook. Android Auto. Zaterdag (gisteren) werkte het nog op de Samsung A52 van mijn vrouw, Vandaag niet meer. Vanochtend werkte het nog op ,in Samsung A51. Vanmiddag niet meer. In bedeide gevalen dezelfde foutmelding. "ik kan helaas geen verbinding maken met de telefoon". Dat is dus aleen voor de functies binnen Android Audto, want de Bluetooth verbinding is er wel en we zijn ook beiden ingelogd in de auto

Antera

Donateur
Wis alle verbinding met de auto en telefoon op de auto en telefoon.

Start alles opnieuw op en probeer het nog een keer. Laat ook even weten welke software versie erop staat.

tevens kan het zijn dat je usb-poort aan zijn einde is een. Vervangen moet worden.

Ik ben uitgegaan van een Octavia 3. Indien O4 dan geld alleen de onderste regel niet

Ad928

Lid
Avatar is inderdaad van mijn Octavia uit 2013. Ik heb net 2 dagen een Octavia nieuw maar bouwjaar 2024. Ik heb nog geen leuke nieuwe Avatar, komt wel

Ad928

Lid
Ik heb het systeem teruggezet naar fabrieksinstellingen en daarna weer alles opnieuw aangemeld. Het systeem ziet nog steeds niet de telefoon in Smartlink. Dat is heel gek want gisteren werkte het nog wel met dezelfde telefoon. En het gekke is dat ik hetzelfde meemaak met de telefoon van mijn vrouw. Eerst werkte het wel (zaterdag) en toen ineens op zondag niet meer.

Frup

Forumguru
Misschien helpt dit. De oude verbindingen in je telefoon verwijderen bij de Android Auto instellingen. Dat werkte voor mij. Daarna k7n je een nieuwe verbinding opzetten. Overigens vind ik het tot stand komen van de verbinding wel eventjes.
P.s. in de telefoon onder de ‘ontwikkelaar opties’ moet usb-debugging aangevinkt zijn.

Bovenaan Onderaan