CarPlay draadloos maken

Ik heb een Skoda Octavia van 2018 met CarPlay. Die werkt nu nog alleen met kabel. Ik wil hem graag draadloos maken.

Zou dat lukken met een simpele USB Bluetooth dongle zodat de auto “denkt” dat er een kabel in zit? Of heb ik daar per se een USB dongle met CarPlay voor nodig?

Nadeel van die laatste is dat dat zo’n grote kasten zijn.
 
Dat met een reguliere bluetooth dongle gaat denk ik niet werken..
Het is geen windows machine; er is geen ondersteuning/drivers voor dit soort accessoires. áls het al herkent zou worden; hoe ga je je telefoon koppelen? In het menu zal je geen ondersteuning vinden daarvoor..

gok dat wat antera aanraad de beste optie is.

maar: heb je wel een draadloze Qi lader in je wagen? Draadloos carplay zuigt behoorlijk wat stroom kan ik je zeggen. Helemaal icm maps en of flitsmeister. Als je geen draadloze lader heb dan zul je gewoon met de kabelverbinding moeten blijven werken..

want draadloos carplay en vervolgens aan een oplaadkabel leggen gaat zn doel dan een beetje voorbij..
 
Dat met een reguliere bluetooth dongle gaat denk ik niet werken..
...Er is geen ondersteuning/drivers voor dit soort accessoires. áls het al herkent zou worden; hoe ga je je telefoon koppelen? In het menu zal je geen ondersteuning vinden daarvoor..
maar: heb je wel een draadloze Qi lader in je wagen? Draadloos carplay zuigt behoorlijk wat stroom kan ik je zeggen. Helemaal icm maps en of flitsmeister. Als je geen draadloze lader heb dan zul je gewoon met de kabelverbinding moeten blijven werken..
want draadloos carplay en vervolgens aan een oplaadkabel leggen gaat zn doel dan een beetje voorbij..

Een draadloze lader heb ik ja. En met die reguliere dongel dacht ik hem te foppen zodat hij zou denken dat dat een kabel is.

Ik ga kijken naar de suggesties. Ziet er naar uit dat ik toch zo’n groot bakbeest van een dongel in mijn auto moet leggen. Bedankt!
 
Bovenaan Onderaan