Columbus Carplay / Columbus / Superb III

anendel

Nieuw lid
Weer een Carplay / Smartlink topic. Ik besef dat er wel een aantal al bestaan, maar ik lees nergens de oplossing voor dit probleem.

Vandaag mijn eerste dag in mijn (nieuwe) Skoda Superb (MY2018). Eén van de eerste dingen dat ik wil doen is de wagen en mijn iphone via Carplay verbinden. De wagen herkent wel de iphone en vertoont mijn naam, maar bij het willen verbinden krijg ik een "Unable to Connect" melding. Andere kabel is geen oplossing. Kies ik voor software update merk ik dat voor de Columbus de iphone 11 zelfs niet in het lijst van compatibele modellen staan op https://compatibilitylist.skoda-auto.com/

Na 6 weken met de nieuwe Octavia rond te hebben gereden (waar Carplay wel feilloos werkte) is het wat frustrerend dat dat nu niet het geval is. Waze, flitsmeister, Google Maps en Spotify krijg ik hierdoor niet werkende.

Hardware: H55
Software: 1311

Iemand ervaring met deze combo die dit wel werkende heeft gekregen?
 

Rallye

Forumguru
Die lijst lijkt te worden gemaakt bij het maken van de auto en niet te worden bijgewerkt. Dat jouw telefoon er niet op staat is dus logisch.

Telefoon wat langer aangesloten laten, misschien connect hij op een later moment? Al geprobeerd met ontgrendeld scherm?

Al eens een andere telefoon geprobeerd? Eventueel zelfs een Android?
 

Antera

Donateur
Ik zou eens alle telefoon eruit gooien en alles resetten. Heb je Siri aan staan want dat is een must. Daarnaast een andere Iphone pakken en kijken of dit je probleem oplost en bovenstaande kan je misschien ook nog helpen en daarnaast blijven dan alle onderwerpen een beetje centraal. :-)
 

anendel

Nieuw lid
Merci voor de reacties.
Voorlopig nog geen oplossing. Siri is actief, scherm ontgrendeld, volledige reset van de wagen gedaan, andere wagens uit carplay verwijderd. De andere iphone in huis heeft om 1 of andere reden geen carplay actief, die moet ik eens upgraden. En Android nog niet kunnen testen. Ik probeer het later vandaag met een andere iphone van familie.

To be continued...
 

TB404

Actief lid
Ik heb op 1 telefoon ook een storing gehad.
Toen op de telefoon de opgeslagen auto er uit gegooid
Op het Columbussysteem de feature uitgezet en later weer aan en daarna de telefoon opnieuw verbonden. Dit loste het probleem op.
 
Bovenaan Onderaan