Carkit

SKODACHAUFFEUR

Actief lid
Waar en hoe is bij jullie de carkit ingebouwd.
In mijn Subaru is hij nu ingebouwd door middel van een ijzer framepje achter mijn radio te plaatsen. De kabels lopen langs mijn frame naar binnen. Je ziet haast niets van de kabels en ik heb geen gaatjes hoeven te boren. Hoe kan ik dit het beste en netjes inbouwen in een Octavia 1?


Alvast bedankt,
Marcel
 

Joeri

Actief lid
Er zijn twee mogelijkheden. Ofwel een (kunst)lederen stevige steun die je kan zetten naast de verwarming/climatronic, tegen het dashboard op en de kabel naar het handschoenkastje laten lopen en zo wegleiden.

Ofwel achter je enkel-DIN formaat radio een ijzeren frame te plaatsen zoals in je Subaru. Dan is er nog een derde, zelden genomen mogelijkheid, en dat is een aparte ijzeren of kunststof "voetje" te schroeven in het dashboard (dat sommige mensen, jawel, OP de passagiersairbag schroeven).

Het stevigste en het netste vind ik de dikke kunstlederen steun (bij ons alleen in het zwart te krijgen maar kan je gerust laten overtrekken). Door het ijzeren frame past de radio soms niet meer zo netjes in het dashboard vind ik.

Ik heb een foto van onze Octavia I in de fotogalerij staan, daar zie je de steun op. Is ook lichtjes naar de bestuurder toegedraaid.
 

Joeri

Actief lid
Ik wou al zeggen "heej das míjn auto" maar bij nader inzien... /forum/images/graemlins/grin.gif sorry Dutch4x4, we hebben dezelfde smaak in zetels /forum/images/graemlins/wink.gif
 

Dutch4x4

Senior Member
En dan heb je ook nog een officieel Skoda-accessoire waarbij de rechterzijkant van de middenconsole is voorgevormd om een carkit tegen te monteren, à la Joeri's oplossing.
 
Bovenaan Onderaan