Carkit Octavia II

Lim

Lid
Omdat ik hopelijk zeer binnenkort (deze week als het aan mij ligt) een Octavia II combi zou willen bestellen zou ik graag willen weten of hier iemand de af-fabriek carkit, zonder bluetooth, heeft besteld inclusief het multifunctionele stuurwiel (radio+telefoon). Op zich lijkt me dit een mooie optie temeer daar ik nu ook nog de verreiste Nokia 6310i gewoon heb. Ik wil echter niet over een jaartje als ik een andere telefoon neem met nutteloze stuurwielbediening zitten. /forum/images/graemlins/crazy.gif

De klantenservice van Skoda / Pon wist het volgende te melden:
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />

Het gebruik van het multifunctionele stuurwiel is alleen mogelijk in combinatie met een Siemens S55 of een Nokia 6310i. Vooralsnog is een andere combinatie niet mogelijk. Wij kunnen u echter geen garantie geven dat het in de toekomst wel mogelijk zal zijn ook andere mobiele telefoons in combinatie met het multifunctionele stuurwiel te gebruiken.

[/ QUOTE ]

Een antwoord waar je nog niet echt vrolijk van wordt. Heeft iemand anders misschien andere berichten hierover gehoord?

Mocht ik gaan voor de af fabriek carkit zonder stuurwielbediening wordt dan wel nog de MaxiDot gebruikt voor het laten zien van inkomende gespreken? En zit bij het bedrag wat hiervoor staat in de optie lijst (Euro 390) nu wel of niet een toestel specifieke houder of moet je deze er nog apart bij bestellen? Tevens is mij nog onduidelijk wat er nu anders is aan de carkit voorbereiding met bluetooth.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Leon
 
Ik heb de nokia carkit laten inbouwen door de dealer. De steun komt van skoda. Hier zal ik nog een foto van laten maken. De auto is carkit voorbereid (microfoon, antenne en kabels) maar er zit de originele microsfoon en plak antenne in. Dit zou beter zijn. Als er een nieuwe carkit in moet kan ik het zelf. Bij nokia is het alleen het kastje en houder verwisselen. Ik heb nu een 6310i
 

higgy

Forumguru
Die 6310i is, ondanks z'n enorme suc6 en bewezen betrouwbaarheid, al enige tijd niet meer leverbaar. Ik ben zelf zakelijk ook omgegaan naar de 6021. Lekker toestel.
Er is voor de Nokia CARK-91 een inzetstukje (a € 60,00 /forum/images/graemlins/crazy.gif ) leverbaar waardoor je de 6021 in die CARK-91 kunt blijven gebruiken. De halve zakelijke wereld rijdt met de CARK-91 rond, tenslotte.
Of dat inzetstuk ook past in een Skoda-carkit die voor de 6310i bedoeld is, weet ik niet. Zou ik een foto ervan moeten zien en dan nog blijft het een gok.

Waarom niet lekker een bluetooth-carkit achteraf gemonteerd?
Gebruik de zoekfunctie maar eens: is een boel over geschreven, ook recent nog. Vandaar dat ik dat hier niet herhaal... /forum/images/graemlins/smile.gif
 
Ik heb wat jij aangeeft, de carkit af fabriek voor de nokia in combinatie met de maxidot.
De maxidot leest je telefoon in het geheugen en op dit manier kun je de volledige telefoon bedienen vanaf het stuur. Alleen nummers die niet in je telefoon staan moet je uiteraard zelf even intikken op de telefoon.

ER zit zelfs nog een apart geheugen in de skoda voor spraak waar je iets van 10 nummers in kunt zetten. Je drukt dan op het microfoon symbool op het stuur en geeft commando's. Dit is handig maar wel even zoeken hoe het wertk. Het is echter alleen in het Engels.

Volgens mijn dealer, maar volgens mij gokken ze allemaal komt er later een aparte houder voor andere standaard merken. Het gaat alleen om een opzetstuk die je voor het specifieke toestel kunt vervangen. Kijk even naar de foto's die ik een keer hebt geplaatst.

gr

Jan

Als je meer wilt weten hoor ik het wel.
 
Bovenaan Onderaan