Superb 3 Caravanspiegels voor Superb 3 -al ervaringen ?-

carfreak24

Forumguru
Een heel goede morgen,

De S3 is nog niet heel lang op de weg, maar toch ben ik benieuwd of er forumleden zijn die reeds met een caravan (of brede aanhanger) op pad zijn geweest en daarbij caravanspiegels hebben gebruikt.

Wij gaan volgende week zaterdag een nieuwe caravan ophalen en ik moet een setje opzetspiegels kopen.
Nu heeft het geen enorme haast. Wettelijk verplicht, ja, wenselijk ook. Maar ik wil een goede keuze maken. Heb een hekel aan slecht zicht naar achteren of wiebelspiegels, ook dingen waar ik veel aan moet verstellen houdt ik niet van.

Ik heb wat ervaring met de spiegels van Repunsel op een Audi A6 (4f), maar daar waren de spiegelhuizen nogal schuin aflopend (net als de S3), als ik die spiegels monteerde volgens het boekje, kwam het spiegelglas nogal laag te hangen, waardoor ik niet de blik naar achteren had die wenselijk en veilig is. (overigens waren dat geen eigen spiegels, maar de spiegels van m'n pa, we hebben een paar keer hun caravan gebruikt om te kijken of dat leuk vakantie vieren is met de kinderen, en de proef is geslaagd, dus nu noodzaak voor eigen spullen ;). Bij de opvolger van de A6, een BMW E60 overigens geen problemen, maar die spiegels zijn vlakker aan de bovenkant.

Ook heb ik hiervoor zakelijk behoorlijk wat kilometers gemaakt met een VW Amarok met Milenco Aero spiegels. Die bevielen goed, en is eigenlijk een van de kanshebbers. Enige nadeel is dat je deze klemt aan de bovenrand van het huis. Bij 'dikke' en forse spiegelhuizen geen probleem, maar gevoelsmatig op een personenauto ben ik terughoudend qua stevigheid (en dus trillingsbestendigheid)

Ik heb dit topic doorgelezen: http://www.skodaforum.nl/forum/i/caravanspiegels-o3.21210/
Omdat de O3 en S3 spiegels op elkaar lijken. Toch loopt het spiegelhuis van de S3 schuiner naar beneden (vanaf de A-stijl gezien)

Het mooiste zouden EMUK spiegels zijn, maar die zijn nog niet verkrijgbaar.

Ik kan nog even wachten, we halen de caravan op in Emmen en rijden naar huis (Dronten) vandaar naar de stalling en pas in maart oid gaan we echt op pad. Een risico nemen is natuurlijk nooit verstandig, maar ik heb geen angst een eenmalige ophaalrit zonder spiegels te doen. Of ik leen een setje.

Enniewee, heeft er hier al iemand ervaring, positief of negatief met caravanspiegels, specifiek op de S3 ?

Bvd
 
Die Milenco's kun je eventueel ook aan de onderkant van het spiegelhuis klemmen en de armen naar boven draaien.
alleen als je een erg brede caravan hebt kan dit weleens krap zijn in de haalbare bredte.
Volgens EMUK komen ze voor de S3 in Juni 2016 beschikbaar....misschien toch daar op wachten en zolang een setje universele lenen of kopen. EMUK is gruwelijk duur maar beter passend en mider trillingsgevoelig bestaat niet denk ik.
 

carfreak24

Forumguru
Uiteindelijk gekozen voor Milenco. Heb ze wel 'op de kop' gemonteerd aan de bovenkant van de spiegel. Anders kwam de spiegel te laag (voor mij dan).
Emuk kan nog niet leveren. Sterker nog, zelfs de levertijd die ze op hun website aangeven wordt niet gehaald. In een uitermate correcte mail leggen ze me uit dat de levering voor de S3 is opgeschoven naar de herfst van 2016.
Vandaag in de sneeuw de caravan opgehaald. Door weer (hagel, regen en sneeuw) en soms stevig wind had ik een avontuurlijke rit verwacht. Uiteindelijk heel ontspannen naar huis getokkeld. Zeer stabiele combi.
 

carfreak24

Forumguru
Die auto ?
Die spiegels ?
Of toch de caravan ?


Mbt de caravan, even ot. Zeker een zeer degelijke caravan. Wel een zwaardere, met een leeggewicht van 1210kg. Beladen max 1600kg is geen probleem voor de auto. Die mag overigens max 2000kg trekken . Hebben zeer veel verschillende merken en types caravan bekeken, en ik ben om... Geen Kip meer of Knaus. Als Bruin ea kan blijven betalen blijf ik bij Eriba/Hymer.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik bedoel die Eriba...:thumbsup:






De klassieke Touring was de enige waarmee ik zonder vermomming op de openbare weg gezien wil worden. En in die serie voldoet de 410 aan een reeks andere eisen zoals langsslaper, beperkt gewicht en zo meer.
 
Laatst bewerkt:

Renkie

Forumguru
De Emuk spiegels zijn ondertussen leverbaar. Zijn er al mensen die de Emuk spiegels gekocht en getest hebben voor een S3?

De Milenco heb ik ook, maar zou echt liever een Emuk setje hebben want anders blijf je toch verstellen. Op mijn oude Passat bevielen de Emuks echt super goed.
 

Ericw

Forumguru
@Renkie Ik heb ze sinds 2 weken in huis, maar nog niet met caravan gereden.
Spiegels passen wel erg goed, maar had eigenlijk ook niet anders verwacht. :D
 

Bijlagen

  • Spiegel-01.jpg
    Spiegel-01.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 104
  • Spiegel-02.jpg
    Spiegel-02.jpg
    738,7 KB · Weergaven: 90
Laatst bewerkt:

Ericw

Forumguru
Dit zijn de normale. Heb geen ervaring met dit merk, dus ga kijken of dit bevalt of dat ik toch liever de XL heb.
 

Renkie

Forumguru
Ik denk zelf dat de normale goed zat zijn. De Superb is al een vrij brede auto dus dat loopt wel los. Of is je caravan 2.50 breed?
Maar mocht je twijfelen en de normale set willen verkopen dan heb ik daar wel interesse in. (mijn caravan is maar 2.20)
 

roadcrew

Nieuw lid
Ik was niet zo blij met Emuk. De pasvorm om het spiegelhuis is prima. Echter de totale breedte wordt erg groot, naar mijn idee te groot.
Terug naar Milenco Aero3. Na gewenning vind ik ze voldoen.


geen idee waarom ik nog als nieuw lid sta
 

roadcrew

Nieuw lid
Grappig @roadcrew, vond ik ook in het begin en heb dus iets van beide buisjes afgezaagd. Nu vind ik ze precies goed qua breedte.

Mijn rechter emuk stond de stang correct iets naar achteren.
De linker stond naar voren gericht en kon daardoor niet goed gesteld worden.

Afzagen kan een optie zijn
 
Bovenaan Onderaan