Caravanspiegels octavia III

Majefloti

Forumguru
Ik heb momenteel caravanspiegels van EMUK. Deze zijn wel duurder maar op maat gemaakt per merk en type auto.
Dit is een spiegel met een gegoten frame die perfect past om de spiegel. Voor zover ik heb kunnen zien zijn die er nog niet voor de O3.
Absolute aanrader maar je moet het er wel voor over hebben. Kosten ongeveer €75,-

Kimmen al diverse 'gewone' modellen gehad maar die trillen enorm. EMUK zit strak en trilt niet. Uitgaande van 5 jaar gebruik en goed te verkopen via marktplaats kost dit onder aan de streep €10,- per jaar. Hier kun je geen ellende voor hebben.
 

leo442

Forumguru
Dan nog maar even wachten totdat ze in het assortiment komen. Als ik ergens hekel aan heb, is het aan trillende spiegels. En voor die prijs hoef je het dan niet te laten.
 

deusjevo

Forumguru
Volgens mij zijn EMUK spiegels voor de O2 nooit gemaakt, afwachten dus of ze wel voor de O3 komen.
 

Joske

Forumguru
Dit staat op hun site

Kan er zelf niet zoveel van maken, aangezien ik al niet weet of het Duits of Oostenrijks is.. :bloos: (leef nochtans in een landje met 3 officiële talen waarvan Duits er eentje is.. ;) )
 

Anjo

Nieuw lid
LEO 442,
I ben nu onderweg op vakantie met de caravan en heb Milenco spiegels in gebruik. Trillingsvrij en makkelijk te monteren of af te nemen.
 

Anjo

Nieuw lid
en
Dan houden we de milenco spiegels ook als optie in ons achterhoofd. Bedankt.
.......en bedenk ook wat er gebeurt als de spiegels bij het afsluiten naar binnen klappen.
Menig type opzetspiegel klapt dan, heb ik ondervonden, tegen de zijruit. De Milenco niet.
 

jaka

Nieuw lid
Zojuist terug van vakantie. Heb de Milenco Grand Aero met plezier gebruikt, temeer omdat het veel zicht naar achteren geeft. En ja, er zit wel een kleine trilling in, maar voor mij niet storend.
 

Jessedew

Senior Member
Hallo allen, sorry voor het reanimeren van dit topic. Er komt bij ons binnenkort een caravan achter de Octavia 3 te hangen, zal een wat kleinere caravan worden en in eerste instantie binnen NL mee gereden worden. Wat zijn goede, maar vooral goedkope spiegels voor de octavia, lees Emuk (niet op MP te vinden)
Omdat ik er toch niet zulke lange afstanden mee ga rijden heb ik geen eisen zoals trillingsvrij o.i.d, als ze de lak maar niet beschadigen en goed blijven zitten en voldoende zicht geven vind ik het prima.

iemand nog een goede tip voor goedkope caravanspiegels?, hoor het graag.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik gebruik een setje Milenco Aero3 spiegels. Zitten redelijk trillingvrij, mits je de voetjes zo ver mogelijk uit elkaar plaatst als de vaste spiegels toelaten. Ca. 50-55 Euro.
Wel opletten, ze zijn er in 2 versies: vlakke spiegels en iets bolle, dus met een groter beeldveld (en daardoor verkleinend effect). Je kunt het beste eerst even proberen wat je prettiger vindt. Ik had niet zo goed opgelet en heb de vlakke versie - maar daar ben Ik intussen wel aan gewend.
 

Jessedew

Senior Member
Ja heb het product filmpje gezien van de Milenco, die worden op MP ook veel aangeboden en hoop ik voor 2 a 3 tientjes te kunnen kopen idd. maar wellicht de bolle toch iets beter ivm meer zicht?
 

Canon-Eye

Forumguru
Wel meer, maar ze lijken ook verder weg dan ze zijn door de vertekening. Komt allebei niet helemaal overeen met het beeld van de normale zijspiegels, dus in beide gevallen moet je aan het verschil wennen.
 
Bovenaan Onderaan