Favorit Caravan Predom en de Favorit

heeft iemand ervaring of weet iets meer over caravannen ( in frankrijk de kust) met de favorit met daarachter geknoopt een Predom caravan. merci
 

Gieliovd

Forumguru
Als het achter een Fiesta kan, dan kan het ook achter een Favorit.

predom.jpg


Maar je hebt ook grotere Predom:
kennismaking+maart04-45245_45257.jpg


Dus ja, waar heb je het over?
 

Gieliovd

Forumguru
Nee, geen idee. Het zijn foto's van het wereldwijde web.

Kijk even na wat je auto kan trekken, is dit erg krap dan even nadenken. Probeer de grote hellingen te mijden en probeer te anticiperen zou ik zeggen..

Een Favorit is een auto als ieder andere, dus kan me geen speciale voorwaarden bedenken.

Hoogstens even letten op de kogeldruk bij afwezigheid van hulpveren.
 
Heb zelf een Predom gehad en die had ik achter een Favorit Estate en dat ging goed.
De Favorit mag max. 750kg trekken, dus kan het net als je op die 750kg max uitkomt.

Bergen hoef je dan niet te nemen , want hij trekt het bergop niet.

Je komt ook niet in zijn 5 want dan trekt hij het ook niet meer.

Ik heb het dan wel over de Favorits van voor 1992 ik verwacht dat de types van '94 en jonger er minder moeite mee zullen hebben, dit ivm de wijzigingen die onderhuids zijn uitgevoerd( iets meer kracht)

Oja, de Predom's hebben een max eigen gewicht incl laad vermogen van 750 kg( zie www.predom.nl)
 

kcj

Actief lid
Achter de Fiesta is inderdaad een Predom met hefdak : die is lager dan een "gewone" Predom. M.a.w. minder luchtweerstand.
Maar : die Predom is wel achterstevoren op zijn chasis gezet ! Zodat hij iets betere stroomlijn had.

De kleine foto is geen Predom, maar een hefdakcaravan van het merk Trigano / Rubis / Silver (onder die benamingen kan je op het web annonces vinden).

Wegligging : de Rubis heeft een veel betere wegligging dan de Predom, maar die laatste is betaalbaarder in aankoop.
Zelf heb ik eens een Rubis getrokken met mijn Y 1.2 : ging vlot.
(Mijn Y mag 900 kg geremd trekken, de Rubis woog zo'n 750 kg).

Info over caravans en de auto ervoor, kan je vinden op : http://www.caravantrekker.nl

Koen
 

Mark

Banned
Als het achter een Fiesta kan, dan kan het ook achter een Favorit.

Maar je hebt ook grotere Predom:
kennismaking+maart04-45245_45257.jpg


Dus ja, waar heb je het over?

Ik geloof dat dit een Rapido is, zelf heb ik gereden met een Roomster 1.4TDI en Rapido Club30 (kleinste en lichtste moddel) en deze heeft een MTM van 630kg.
De grotere modellen van Rapido gaan tot een MTM van 1300kg, door het klapdak zijn ze dan niet hoog maar het is nog een flinke sleep.
Rapido is overgenomen door Silver en die caravans zijn peperduur geworden.
Voor het kleinste model van Silver ben je bijna 10000€ kwijt.
 
Bovenaan Onderaan