Car Scanner (Pro)

leonpard

Actief lid
Ik volg het OBDeleven topic al een tijdje, maar ben vooralsnog terughoudend met de aanschaf a.g.v. de beperkingen van de IOS-app. Ik heb echter al een paar jaar een "dure" ELM-327 adapter liggen die via WIFI prima werkt met mijn iPhone.
Ik ben eens gaan zoeken naar een alternatief voor OBDeleven en zag dat ik al enige tijd de app Car Scanner op mijn telefoon had staan. Om een lang verhaal kort te houden, deze app werkt prima op de iPhone, heeft veel mogelijkheden en je kunt er ook functies mee wijzigen. Met het zweet in mijn handen heb ik als eerste mijn mistlampen laten schakelen samen met groot licht en dat werkt prima. Vandaag de start-stop uitgeschakeld met 1 druk op het scherm, en dat werkt ook.

Ik weet niet of je de app mag vergelijken met OBDeleven, maar voorlopig is het voor mij een heel goedkoop en goed werkend alternatief. De app is trouwens gratis, maar ik heb nu 8 euro betaald om de maker te ondersteunen en heb geen reclame meer in beeld.

Zijn er meer mensen die ervaring hebben met Car Scanner?

Ps. Ik heb inmiddels ook Needle-Sweep en rechts inhalen met Adaptive Cruise Control ingeschakeld. Volgende stap is het activeren van Scandinavisch DRL.
 
Laatst bewerkt:

turboturbo

Forumguru
Interessant!
Het ligt voor de hand om voor OBD11 te kiezen als je een vag auto hebt, maar andere apps en dongles kunnen minstens zo interessant zijn denk ik.
En zijn mogelijk meer universeel inzetbaar.

Goed dat je je ervaringen hier deelt!
 

brepus13

Forumguru
@leonpard

in mijn optiek is de obd11 de meest uitgebreide app en komt dit heel dicht in de buurt van vcds qua mogelijkheden. Als iOS het enige is wat je er van weerhoudt waarom dan niet een goedkope tablet er bij aanschaffen zodat je de normale versie kan gebruiken? Ik vind het gebruik van een tablet sowieso fijner voor dit soort zaken. Tip van Flip ( en een hele tevreden obd11 icm tablet gebruiker zonder aandelen)
 

kriva

Lid
Ik kan me vergissen hoor, maar volgens mij werk OBD11 tegenwoordig ook gewoon op iOS? Niet alle functies, maar het merendeel van wat je nodig hebt schijnt gewoon te werken. Zelf heb ik er geen ervaring mee, ik heb VCP draaien en binnenkort hopelijk ook ODIS.
 
Bovenaan Onderaan