Car hifi

SPoTTeD

Nieuw lid
Hoi,

Ik ben einndelijk ook in het bezit van een nieuwe skoda.

Nu dat ik deze heb wil ik er natuurlijk ook mooi geluid in.
Op dit moment zitten er 4 speakers in (twee tweeters en voor ook twee luidsprekers), eigenlijk dus twee stuks.

Ik heb inmiddels al een nieuwe radio/cd/mp3 speler aangeschaft namelijk de Kenwood KDC-W5031.
Aangezien ik de standaard speakers nog steeds bagger vind, wil ik ook deze gaan vervangen. Het zijn nu de Blaupunkt speakers type nr 1UO 035 411 A en daar horen dan nog de tweeters bij.

Heeft iemand meer specificatie's betreffende deze speakers? Google heeft me helaas geen resultaat gegeven.

Natuurlijk komen nu ook achter speakers te zitten. Ik heb begrepen dat ik de kabels nog geheel moet leggen. Deze liggen er niet standaard in. Heeft iemand tips omtrend deze "operatie"? Hoe maak ik bijv het paneel los onder de stuurkolom of kan ik de kabels beter via rechtsom leggen ??

Ik hoop dat er meerdere mensen op dit forum dit probleem heben gehad, ik kon er helaas weinig over terug lezen.

Welke keuze hebben jullie gemaakt mbt de speakers? Dus tweeters wel gebruiken of juist 3 weg speakers kopen en tweeters niet gebruiken etc.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Alvast bedankt voor het antwoord!

grt

------

Skoda Octavia I, bouwjaar 2001, 1.6 comfort uitvoering.

SPoTTeD

Nieuw lid
Oke bedankt voor de tips.
Ik ga eens kijken!

Heeft iemand ervaring met de tweeters oftewel is het verstandig om de tweeters wel nog te blijven gebruiken maar met nieuwe en met nieuwe speakers ?

Bovenaan Onderaan