Canton speaker defect?

sebmar

Actief lid
hoi allen,

Ik heb het idee dat er iets mis is met het canton systeem in mijn o3.
De bas en middentonen klinken nogal overstuurd/schel. Ik heb meerdere instellingen geprobeerd bij verschillende muziekstijlen, surround aan / uit, bas min/ max etc. Het lijkt erger als het geluidsprofiel op 'voorin' of 'bestuurder' staat.
Als het goed is wordt er volgende week bij de reguliere beurt door de dealer naar gekeken maar of daar wat uit zal komen..
Speaker kaduuk? Iemand enig idee?

Alvast bedankt!
 

Spierings

Forumguru
Als de instellingen goed zijn en de speaker nog slecht klinkt is het mogelijk de speaker, maar dat kunnen we zo ook niet beoordelen....
 

sebmar

Actief lid
Nee dat begrijp ik, maar weet iemand of er een test Is zodat de Columbus de verschillende kanalen aanstuurt met verschillende tonen om zo een eventueel defect makkelijk aan te tonen?
Naar ik begrijp sneuvelen speakers zelden en moet het systeem snoeihard kunnen?
 

martijn v o

Forumguru
Ik weet niet of de dealer dat kan. Ik heb het nog niet geprobeerd in mijn 03, maar in de passat wel eens, daar kon ik met VCDS en een outputtest de verschillende speakers aansturen.
Weet niet waar je woont, maar dat kunnen we wel eens proberen.
 

sebmar

Actief lid
Haha, valt mee hoor. Was even 'druk'. Auto is naar de dealer geweest maar zoals ik al vermoede is er niets gevonden wat niet zou horen. Het is ook niet bij alle muziek het geval. Misschien dat het te maken heeft met de kwaliteit van de bron?
 

Badnews

Senior Member
Ik heb dus mogelijk wel een kapotte Canton speaker. Het lijkt erop dat mijn midden speaker voor kraakt.
Dit is duidelijk te horen op verschillende bronnen.
Soms helpt een klap op het dashboard en dan is het gekraak weer een paar dagen weg. Het is erg lastig om te bepalen welke speaker defect/raar klinkt, maar met schuiven van de balans tussen de speakers ben ik er redelijk zeker van dat het de middenvoor speaker is.

het is vooral te horen bij tekst, telefoon gespreken en rustige ballads. De bron maakt niet uit, zowel op flacs, cd, bluetooth als radio..
 
Bovenaan Onderaan