Canton geluidssysteem + drive setup of Xenon AFS?

Darkside

Forumguru
De snelheidsafhankelijke volumeregeling heet inderdaad GALA @Joske staat ook in de manual (huh handleiding?? :deuk:)
Volgens mij is de noise cancellation wel degelijk een systeem waarmee (er staat ook vehicle noise cancellation) de geluiden in de auto in tegenfase afgespeelt worden. http://www.skoda.com.au/models/hots...gy&WebID=a6fe9893-f930-4751-8ae1-3493de7dea3a

Dat zou wel heel stoer zijn overigens :dankje:
Ja en dan met een "Wife preset" Zodat zij lekker kan zeuren zonder dat jij het hoort :deuk:

Misschien dat ze dit alleen bedoelen als je een het bellen bent. Dat is nl niet zo moeilijk om al achtergrond ruis (rijwind etc) te verminderen dmv noise cancellation. Zodat je beter verstaanbaar bent tijdens een telefoon gesprek
 

RogerS

Forumguru
Heb zelf ook het Canton syteem mogen luisteren tijdens een proefritje, maar komt niet eens in de buurt van het Sound System van een S2.

Harman/Kardon: het Bose van de jaren 2010+. Je betaalt minimaal de helft voor de merknaam. ;)
Yep en de geluidskwaliteit van HK is ook niet meer dan middelmatig.
 

foobalicious

Senior Member
Ik heb een antwoord gekregen van Canton. Het "noise cancellation" systeem heeft niks met Canton zelf te maken:

Dear Sir,


Thanks for your email.



Canton only makes the loudspeakers, we have nothing to do with the elektronic.

Due to this fact we cannot give a more detailed information about this.


We kindly ask you for understanding.


Mit freundlichen Grüssen / Kind regards

Dus, als het Amundsen en Columbus systeem van Harman-Kardon is dan ga ik hen maar eens mailen. :-)
 

CDK

Forumguru
En......., keuze al gemaakt? Ik zou serieus over een EBL nadenken als ik jou was, dat interieur oogt ook een stuk luxer en dan heb je ook direct de Columbus en Xenon met AFS, die Xenon is eigenlijk een must have als je regelmatig in het donker rijd en de Amundsen is een drama, die ben je liever kwijt dan rijk, als het budget het ook maar enigszins toelaat zou ik die beide opties nemen :jaja:
 

foobalicious

Senior Member
Ik heb reeds besloten. Ik heb noch voor de Xenon, noch voor de Columbus noch voor de EBL gekozen :-). Puur omdat ik al over het budget zat dat ik helemaal in het begin in gedachten had. Nu dat de korting erbij kwam zat ik wel weer op budget. Omdat ik met mijn eerste keuze ook al tevreden was heb ik het besloten het daarbij te laten. Eigenlijk vond ik mezelf een beetje hebberig worden haha. En dat voelde niet goed.

Begrijp me goed, dat is geen veroordeling van mensen die wel voor alle opties gaan hoor. Dat snap ik heel goed. Het zijn mooie opties. Maar ik kreeg er geen goed gevoel van. Dat is voor iedereen anders.

Wat trouwens niet wil zeggen dat ik niet een heel kleine beetje hypocriet ben geweest wat betreft dat gevoel want ik heb wel gisteren het de Canton speakers erbij besteld. Ik heb even geluisterd in de auto van een collega van me en iig in vergelijking met het 8 speaker-systeem dat ik nu in mijn Seat heb was het een wereld van verschil. Daar ik mijn dag zoveel mogelijk vul met muziek leek me dat iig een aanvulling waar ik gelukkig van zou worden haha.

Dus straks wordt het aanmodderen met Amundsen maar wel zon op mijn kop en fijne muziek om me heen :-)

PS. is de huidige Amundsen echt zoveel vervelender dan de RNS315?
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

foobalicious

Senior Member

Bakkertje

Forumguru
Die link heb ik eerder gepost @foobalicious ;)
Hier komt het overzicht ;)
Amundsen oud:
skoda-amundsen-plus.jpg


Amundsen+:
tech-info-r03-navigation-system-amundsen-fabia-roomster-octavia-yeti-superb-01.jpg


Amundsen nieuw:
i4-multimedia-information-system-a7-02.jpg


Amundsen allernieuwst: (foto genomen in een Passat en formeel de discover media maar is gelijk)
upload_2015-2-10_9-22-33.png
 

foobalicious

Senior Member
@Bakkertje....haha.sorry ik moet beter lezen. (Of beter onthouden)

Jammer genoeg heb ik nergens gezien dat de O3 ook de allernieuwste amundsen zal krijgen. Dus mijn nieuwe Amundsen zal gelijk zijn aan de één na laatste foto :)
 

Bakkertje

Forumguru
Als ik zou mogen kiezen tussen een Columbus zonder of amundsen met Canton, zou ik zeker voor de amundsen met canton gaan! Navigeren doe ik zelden en muziek luisteren altijd, dus die keuze is vrij makkelijk ;)
 

foobalicious

Senior Member
@Bakkertje...idd. Zo dacht ik er ook over.

Trouwens als we op vakantie gaan met de auto neem ik toch ook een losse TomTom mee. Heeft HD Traffic, wat ons al meerdere malen uren file heeft bespaard. Werkt vele malen beter dan TMC...
 

foobalicious

Senior Member
Helaas net te horen gekregen dat de auto niet meer is aan te passen af fabriek. Hij is de productieplanning ingegaan. Waarschijnlijk wordt hij over 3 weken in elkaar geknutseld. (Huidige contract loopt echter tot half mei :( )

Het was wel mogelijk om achteraf een speaker upgrade te doen. Heeft iemand hiervoor goede tips? Het blijven dan 8 speakers maar als het goed is worden het dan wel 8 betere speakers + subwoofer. Ik hoef geen rijdende discotheek met een bas waardoor alle moeren en bouten lostrillen. Maar wel goede audio waarbij de instrumenten goed tot zijn recht komen...
 

Bakkertje

Forumguru
Dan moet er iets aangepast zijn bij Skoda. Mijn huidige Superb is op 8 augustus geconfigureerd en 20 augustus geleverd. Geheel naar mijn wensen, destijds door Skoda center in de Meern georganiseerd.

Overigens kreeg ik het bij mijn Passat ook niet meer voor elkaar toen die eenmaal definitief gepland was.
 
Bovenaan Onderaan