Canton DSP tuning

Goedemorgen!

Onze Kodiaq heeft het Canton systeem en ik moet zeggen dat wanneer afgesteld op bestuurder alles prima is. Echter, als de achterhoede iets beter geluid wil dan houd het snel op met het luisterplezier voor alle partijen. Heeft er hier iemand ervaring mee? https://vagcoding.nl/dsp-optimalisatie/

Groeten,
Koen
 

Henrik

Forumguru
Geen ervaring mee, maar ik herken het probleem zeker. Ga dit draadje daarom even volgen. Is trouwens weinig prijsinformatie te vinden op hun site.
 

Enkhuizen

Senior Member
Staat in de tekst dat ze dit voor €50 doen, lijkt me niet dat je je hier een buil aan kunt vallen. Beter dan blijven zitten met de ergernis en/of rommelen met andere ingrepen zoals bijv. andere speakers met onzeker resultaat.

Baat het niet, schaad het een beetje ;)
 

myfirstoctavia

Forumguru
Canton... Goh.. zo zie ik hier opeens een link naar m'n hobby.. (jaren '70 hifi)
Canton is van "oudsher" bekend geworden om z'n audiofiele speakers, voor een betaalbare prijs, een "niche" merk welke niet bij iedereen bekend was, men boorde een kleine markt aan in plaats van massaproducten produceren.
Duits van origine, en onder hifi enthousiasten alom geprezen om z'n natuurgetrouwe weergave, "on par" met onder andere JBL, de betere Magnats en noem er nog maar een paar.
Vroeger was het handgebouwd spul, tegenwoordig zal het wel lopende bandwerk zijn, maar je weet nooit..
Het zóu goed moeten zijn, Canton heeft een behóórlijke reputatie opgebouwd namelijk..
Ik hoop dat het opgelost wordt, (uit persoonlijke interesse) hou ik dit draadje in de gaten..
 

Rofffel

Forumguru
Ook ik ben hier erg in geïnteresseerd aangezien ik wel overtuigd ben van een beter klinkend geluid dan origineel maar altijd op zoek naar nog beter ;).
Ben wel benieuwd wat dat optimaliseren dan exact inhoud.. Met de sliders bewegen op het scherm, kan ik namelijk wel zelf.
 

Peanut

Senior Member
De eerste categorie € 7,50 p/s, de tweede categorie al € 50,00 p/s.

Even ter nieuwsgierigheid, hoe verhouden die prijzen zich tot de VCDS meesters onder de forumleden zoals @Antera en @Rainesh ?
 

Rainesh

Forumguru
Ik ken Vagcoding.....En de prijzen zijn absurd en in mijn ogen pure oplichterij! 7,50 per optie en dan kan hij niet eens alles. "Het ligt aan de module...je moet 24u wachten voordat het werkt.....iemand anders heeft er al mee gerommeld" Dit soort onzin.

De dsp coding is niks anders dan je inputgains verhogen. Je versterker vindt dat op een gegeven moment niet zo fijn. Genoeg auto's waar ik dit al heb moeten herstellen. Aanpassing duurt ook letterlijk 2min en is wat aanpassingskanalen aanpassen.

Wireless carplay kan alleen op de nieuwe Audi modellen. De E-tron etc.

Heren. Hou je geld in je zak :)


Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de info, ik was van plan om er vrijdag (in alle onwetendheid) heen te gaan maar dat is dan bij deze gecancelled! :thumbsup:

Maar goed, het “probleem” blijft, is er nog wel iets aan te passen zonder versterkers stuk te maken?
 

Rainesh

Forumguru
Bedankt voor de info, ik was van plan om er vrijdag (in alle onwetendheid) heen te gaan maar dat is dan bij deze gecancelled!

Maar goed, het “probleem” blijft, is er nog wel iets aan te passen zonder versterkers stuk te maken?
Ik zou je geld investeren in het laten dempen van je deurpanelen.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 
Dat wordt wellicht wat gortig voor een leasebak:pieker:

ik zie op de buitenlandse fora een hoop dezelfde verhalen met name in de instelling bij “alle” speakers en “voor” het probleem zit vooral in de nadrukkelijke aanwezigheid van de center speaker die het hele stereobeeld vernachelt. In de modus “bestuurder” is het geluid goed inclusief bass. Zou mooi zijn als de instelling voor alle speakers wat te tunen was. Het klinkt gewoon gek dat je extra speakers koopt, die je dan vervolgens gedeeltelijk uit moet zetten om het geluid beter te krijgen :banghead::sterretjes:
 

Enkhuizen

Senior Member
Kun je wellicht de center speaker via vagcom “dimmen”? Dus niet de rest opschroeven maar juist het probleem aanpakken? Harder zetten kan altijd nog ;)
 

Dory

Senior Member
Ook ik ben niet tevreden met geluid van het Canton soundsyteem. Nou is het merk mij verder niet bekend, maar ik reken het niet tot een premium geluidsinstallatie. De instellingen van de zgn Equalizer is beperkt en resultaat is zeer matig. De Canton uitvoering die ik heb heeft de woofer in het reservewiel zitten :maakmegek: hoe kun je het bedenken. Natuurlijk heb ik er nooit bij stil gestaan :pardon:dat dat de slechts denkbare plek voor een woofer is. Leg er de kofferbak bekleding uitgevoerd met hardboard overheen en voor het gemak een omkeerbare rubberen mat en je hebt de woofer volledig gesmoord. Het beste lijkt me een aparte woofer aan te sluiten en die achter de stoelen te monteren.
 

Smeeuwis

Donateur
De Canton heeft icm Columbus een optie Surround. Op advies vanuit een ander draadje op dit forum heb ik dat uit gezet met sterk verbeterd geluid als resultaat. Weliswaar een O3, weet niet hoe dit bij een Kodiaq of Karoq zit, of icm Amundsen. Misschien iets om te proberen, als je dat niet al hebt gedaan?
 
Bovenaan Onderaan