Canbus (non)proof

Visitor538

Senior Member
Forum techneuten,

Begin dit jaar had ik vragen over led verlichting en ben geweldig geholpen.
Alvorens de lampen er echt in zaten koste me het wel een gebroken vinger en heb het uiteindelijk door mijn dealer moeten laten doen. (Yeti 2013)
Mijn mistlampen zijn vervangen door led en zijn geleverd met een weerstand. Deze hebben ze netjes aangesloten en werken probleemloos.
Mijn DRV lamp (P13W) is geleverd als zijnde canbus proof.

In eerste instantie lijkt dat te kloppen.
Echter na een minuut of 10 krijg ik toch de melding dat ik mijn lamp na moet kijken en gaat het warning lampje branden.

Mijn vraag!
Is deze melding softwarematig uit te zetten of ben ik verplicht er een weerstand te plaatsen?

Alvast bedank voor jullie expertise.

CDK

Forumguru
Bij sommige auto's is de canbus lampcheck volledig uit te zetten, maar of dat bij jouw Yeti ook zo is??? Daarnaast zou je jezelf af kunnen vragen of je dat überhaupt wel moet willen om dat uit te schakelen, ik zou óf andere lampjes proberen of gewoon voor de weerstandjes gaan.

Visitor538

Senior Member
@Corné de Kluijver
Zijn er sets weerstanden met de p13w aansluitingen er al aan?
Niet dat ik moet solderen of knippen in de bedrading.
Ben al aan het zoeken geweest maar kan geen easy set vinden.

EdK

Forumguru
Ik heb toendertijd een weerstand moeten plaatsen omdat bij mij de melding meteen bij contact aanzetten gemeld werd.
Na weerstanden geplaatst te hebben ben ik er in zoverre vanaf dat als ik wagen meteen start er geen melding is.
Maar zet ik hem op contact en wacht een minuut voor te starten dan heb ik wel een melding.

Hoe het komt ben ik nog steeds niet achter , maar doordat ik toch meteen de wagen start vind ik het wel best op deze wijze en heb er mee leren leven.

Het uitzetten van de melding is mij met vcds tot heden nog niet gelukt......

Visitor538

Senior Member
Maar heb 2 linker handen! (waarvan 1 met kromme vinger na breuk)
Is er niks met stekkertjes eraan?
Ik heb er € 50,- voor over om het probleem opgelost te krijgen op een juiste manier.
Woon in Tilburg.
Ben bereid te komen binnen in straal van 50 KM

EdK

Forumguru
Heb al gekeken bij led4ucar.nl maar die heeft ze niet voor deze lamp.

maar google is toch een ieders vriend mits je de juiste zoekopdracht neerzet ??

Visitor538

Senior Member
@EdK
Weerstand P13W
Led weerstand P13W
Canbus weerstand P13W

Ik kan het niet vinden en heb de leverancier van de lampen al benaderd via email maar tot op heden zonder reactie.
Helaas pindakaas.

Visitor538

Senior Member
@Joske
Klopt!!! dat vind ik ook maar niks compleet met P13W stekkertjes eraan dat ik het er alleen hoef tussen te prikken.
Ik zweer je...... ik doe het anders fout!

EdK

Forumguru
@Joske met die werkt het zoals ik vergelijkend ertussen heb zitten , alleen met klein minpuntje zoals ik ook al omschreef
En is voor een monteur een klusje van 5 minuten

Joske

Forumguru
En Mark is een gezellige kerel die als er koffie in het machien geraakt je nog potje koffie aanbiedt ook :D

Bovenaan Onderaan