Camera verkeersbordherkenning

Goedemorgen, wat ik met afvraag en wellicht heeft iemand ervaring hiermee: is de camera van de verkeersbordherkenning dezelfde camera als die gebruikt wordt bij lane assist. En als dit het geval is is dit dan softwarematig aan te zetten? Mvg Mark

SkodaBart

Actief lid
Je zou even moeten opvragen welke versie camera je hebt (zelf heb ik module 13 uitgelezen via de OBD poort waar de camera versie staat). Zo heb ik de versie die begint met 2Q, lane assist kan die wel aan maar verkeersbord herkenning niet. Camera’s waarvan de versie begint met 3Q of 5Q zouden verkeersbord herkenning wel aan moeten kunnen.

Rallye

Forumguru
Gezien de beperkte betrouwbaarheid en dus bruikbaarheid van die verkeersbordherkenning zou ik nog eens nadenken over of je hem wel aan wilt zetten….

Verkeersherkenning heb ik er wel op zitten maar gebruik ik niet. Dacht dat je dan ook lane assist kon aanzetten… inderdaad ervaar ik verkeersbordherkenning als niet heel beteouwbaar

Rallye

Forumguru
Ah, right. Je bericht niet helemaal goed gelezen. Overigens heb ik dezelfde opvatting over lane assist…..

SkodaBart

Actief lid
Als je al verkeersbord herkenning hebt dan gaat lane assist helemaal lukken! Lane assist had ik niet, nu dus wel Dat lane keeping vind ik helemaal niets, dat hij voor je stuurt enz. Maar de assist, dus waarschuwen als je over de lijn heen gaat, die staat bij mij altijd aan.

Sneeuwwitje

Senior Member
De S3 heb ik met verkeersbordenherkenning besteld om de camera te hebben. Later lane assist aan laten zetten en werkte prima. Ben er altijd heel blij mee geweest.

Rainesh

Forumguru
Het coderen is zo gedaan.

Lane assist, verkeersbordenherkenning en grootlicht assistent gebruiken dezelfde camera.

Bij 3Q camera's kan alle 3 probleemloos aangezet worden inc 60sec lane assist.
Bij 2Q camera's gaat verkeersbordenherkenning via een licentie, waardoor het niet gecodeerd kan worden. Lane assist kan wel.

3Q vind je tot circa 2020
2Q is 2020 en nieuwer.

Bakkertje

Forumguru
Bij 3Q camera's kan alle 3 probleemloos aangezet worden inc 60sec lane assist.
Betekend dit dat de auto pas later begint te piepen dat je het stuur onvoldoende vast hebt?
Kan dat ook op een Passat met een 3Q0980653C camera?

Laatst bewerkt:

Okki

Forumguru
Klopt (ik had de vraag ook verkeerd gelezen }
Ik heb dus een Q2 camera.

Lane assist (automatisch sturen) en grootlicht assistent zijn door @Antera bij mij aangezet. Verkeersbord herkenning ging dus niet.

Dus als antwoord op de TS: Lane assist kan je laten coderen

Antera

Donateur
Klopt allemaal als een bus. Geen probleem met de juiste camera. De nieuwe generatie kan het helaas niet meer

saninl

Lid
Ik heb geen lane assist en borden herkenning wel front assist , de ingeboude camera in mijn Superb is 3Q0907567A. Dus lane assist zou ik dus kunnen activeren. Heeft iemand ervaring mee? Ben in bezit van OBD pro versie.

Rainesh

Forumguru
Je hebt een camera in je voorruit nodig, module A5. Dat is een 3Q0980654 camera.

Front assist is een radar en geen camera.

Laatst bewerkt door een moderator:

saninl

Lid
Daar heb je gelijk, front asist werkt via ingebouwde radar in de voorbumper. Weet ook niet waroom ik die noemde.
Dat je A5 nodig hebt heb ik ook op verschillende forums gelezen en ook dat het werkt met 3Q camera.lk lees er ook dat lane assist aagezet kan worden als je grootlicht assist hebt.
Dus zvolgens jou moet ik op zoek naar een A5 camera...

Bovenaan Onderaan