Bumper bescherming

tacotv

Nieuw lid
Ik ben op zoek naar een goede bescherming van de achterbumper van de combi.
Liefst rvs maar goede pas vorm is belangrijk

Iemand ervaring?
 

kevinbel

Actief lid
Je bedoelt voor de drempel bovenop de bumper?
Zou even bij Kopacek een kijkje nemen.
Misschien zit er wat bij voor je.
Martinek is goed spul. Voor de rapid zelf ook 1 gekocht.
 

EdK

Forumguru
Zelf bij de Fab 3 voor eerst en nu bij de Fab 4 ook weer de doorzichtige folie genomen.
Beschermd prima , je behoud je lakkleur en je hebt geen vuilophoping achter de bescherm strip.
Dat laatste was me ervaring bij de RR en de Yeti waar ik die zwarte beschermers had van Kopacek.
Zou alleen bij dealer bestellen en hun laten plakken, doen ze het fout kunnen ze het op hun kosten over doen.
Doe jij het fout dan kun je het nogmaals bestellen :pieker:
 

tacotv

Nieuw lid
Is de folie wel bestand tegen af en toe een hondennagel.. inpakken geen probleem. Maar doggie springt af en toe wat lomp
 

EdK

Forumguru
Klopt @Rallye , als het doorzichtige zou verdwijnen uit de shops dan zou ik dit vanwege het vlakke zonder veel ribbels ook kiezen...
 

Captain Hook

Forumguru
In aanvulling op @EdK z'n bericht met die link naar die Gledring mat.
Wij hebben die voor de Ford Kuga ook gekocht. Degelijk spul, past precies, met daarbij die doggy-mat flap (en we hebben niet eens een beest). :thumbsup:

En voor de bumper zelf een matzwarte PR-Folia 'Ladekantenschutz'.
(via Amazon besteld)
 

Captain Hook

Forumguru
Nog ff een plaatje van zo'n kofferbakmat met 'Doggy Mat' extension:
GledringDoggy01a.jpg

De extra flap zit met twee grote kunststof drukknopen vast.
Kun je zo weer losklikken, omdraaien en naar binnen leggen:
GledringDoggy02a.jpg
 

Captain Hook

Forumguru
En als het puur om bumper protectie gaat. Dan kun je ook, op maat folies voor vrijwel iedere auto, zo'n beschermstrip er op plakken:

BumperProtect01.jpg


Is prima zelf te doen. Kwestie van goed schoonmaken, rijkelijk insproeien met een verdund zeepmengsel (dat werkt dus echt), en vervolgens keurig op z'n plek leggen en alle vloeistof eronderuit duwen.
En 2 dagen later zit alles goed vast. 't Is altijd weer te verwijderen.

Ik had gekozen voor matzwart (passend bij onze auto). Maar vaak ook verkrijgbaar als doorzichtig, zilvergrijs, carbon, etc.
Kosten: 20 euro voor de achterbumper. En nog eens 20 euro voor de instapzones bij alle portieren.
 
Bovenaan Onderaan