Bultje in deurstijl

Hallo

Ik kwam gisteren tot een aparte ontdekking!
In de deurstijl van de achterdeur van mijn kodiaq zit een bultje waarbij de lak is gescheurd.
De gordelclip heeft niet tussen de deur gezeten en zou volgens mij een deukje geven in plaats van een bultje.

Zijn er mensen die dit iets zegt.

Groeten

Jeroen
 

JvW

Senior Member
Het lijkt er op de foto's toch op dat er linksboven het bultje een cirkelvormige deuk zit...
 

Captain Hook

Forumguru
Ai!
Ziet er uit als een scherpe barst of zoiets?

Wat zit daar direct achter, aan de andere kant? Iets scherps wat er bijna doorgedrukt is?
Heb je je auto al lang? Was het eerder wel/niet het geval? Of is het je nog niet opgevallen?

Of wat @JvW zegt, d'r vlak naast is het flink ingedeukt, waardoor het als het ware is opgestuwd...
 
@Captain Hook

Ik rij de auto nu bijna 1,5 jaar. Dit is iets wat er recentelijk nog niet in zat. Aan de binnen zijde zit de achterbank en kan er zo verder ook niet bij.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het lijkt er op de foto's toch op dat er linksboven het bultje een cirkelvormige deuk zit...

heb net nog even gekeken maar dat is licht inval. Ga binnen kort even bij de garage langs.
 

Bijlagen

  • 72E77A17-6A0D-4229-B236-F85B65EC18F3.jpeg
    72E77A17-6A0D-4229-B236-F85B65EC18F3.jpeg
    936,2 KB · Weergaven: 81

Okki

Donateur
is er iets tussen de rugleuning gekomen (na neerklappen) en daarna (met geweld?) weer teruggeklapt ?

daar lijkt het ook op....


(ik heb ook een deukje, die avatar)
 
is er iets tussen de rugleuning gekomen (na neerklappen) en daarna (met geweld?) weer teruggeklapt ?

daar lijkt het ook op....


(ik heb ook een deukje, die avatar)

Nee ook niet. Rugleuning is maar een enkele keer neergeklapt geweest en altijd met beleid terug geklapt. Hierbij heeft er ook niks tussen gezeten. Snap er ook niks van.

Okki wat voor deukje heb jij dan?
 

Cordoba

Forumguru
Die opstaande opengebarsten rand, lijkt er op te wijzen dat dit van onderuit komt. (Ik ga er gemakshalve even vanuit dat er niet iemand met een decoupeerzaag of zoiets aan de andere kant van het plaatwerk bezig is geweest. Als ik zou moeten gokken, zit er iets onder de lak, wat ik de loop van de tijd de barst in de bovenliggende lak heeft veroorzaakt. Mijn meest waarschijnlijke oorzaak is dus een productiefout.
 

PizzaPieter

Forumguru
Kun je een foto maken vanaf de zijkant, zeg maar vanaf de bstijl naar achteren toe? Ik kan slecht inschatten hoe 'hoog' het bultje is.

Volgens mij zit er op die plek ook wel meer dan alleen een enkele laag plaatwerk en als het van binnen uit de auto geweest zou zijn geweest, dan zou het een beste klapper geweest moeten zijn.
 

Cordoba

Forumguru
Ik denk niet aan een klapper, maar aan een 'vreemd' voorwerp dat onder de lak zit, en door een chemische reactie van volume verandert, waardoor de lak openbarst.
 

Tees

Donateur
Ik sluit me aan bij @Cordoba dat dit zeer waarschijnlijk van binnenuit komt. Of t nou iets is dat onder de lak of tussen t plaatwerk zit, of er is iets dat zich van binnen naar buiten drukt, dat zou wat mij betreft beide kunnen.
 

Japanese Power

Donateur
Zo’n deukje wat jij hebt @Okki heb ik bij mijn vorige auto ook gehad. Vrijwel dezelfde plek. Was met m’n knie toen ik de auto in bukte om bij een van de kinderen de gordel vast te maken in het autostoeltje.
 
Laatst bewerkt:

Okki

Donateur
Die kleine kroost heb ik niet meer. Alleen mijn dochter van 20 jaar. Die gaat zitten (achter de bijrijder) en trekt de gordel dus van rechtsboven naar linksonder. Kan dus niet de oorzaak zijn.
 

EdK

Forumguru
Niet gekomen door een gesp van een tas of iets dergelijks ?
Want als ik rechts van de schade kijk lijkt het of ik ook wat krassen/beschadigingen zie zitten.
Maw heeft toch wat tussen deur gezeten terwijl hij dicht is geweest....
En tsja je kunt niet alles in de gaten houden, zelf met RR gehad dat die kleine meid van vriendin de deur had dichtgedaan met gordel er nog tussen.
Ook vervelende deuk, maar goed de deur was in algemeen meer dicht dus vond wel best...
 
Afgelopen woensdag bij de skoda dealer geweest, foto's gemaakt die naar de fabriek worden gestuurd. Ze hadden dit nog niet eerder gezien. Iets wat van binnen uit naar buiten wordt gedrukt.
 
Laatst bewerkt:
De skoda dealer heeft foto's door gestuurd naar de fabriek. Fabriek legt de schuld bij de dealer, aangezien de dealer (blijkbaar) in het verleden de binnen bekleding eraf hebben gehad in verband met het verhelpen van een rammel in de auto. De dealer gaat het nu kostenloos verhelpen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan