Buitenspiegels niet mee in te klappen met afstandsbediening.

VAG-man

Forumguru
Sinds vorige week een merkwaardige storing.
Zoals de titel al aangeeft en ook de stoeplampjes onder de zijspiegels doen het niet meer.
Als ik de knop sluiten ingedrukt houdt op de afstandsbediening hoor ik ergens een module, maar de zijspiegels klappen niet in.

Via mijn Rostech VCDS kan ik beide buitenspiegels testen op in- en uitklappen. Dit gaat goed!
Heb ook mijn andere afstandsbediening gebruikt, maar dit maakt geen verschil. In de tussentijd (na de storing) heb ik ook een nieuwe accu geplaatst, omdat de vorige snel te weinig spanning gaf.

Wie weet een oplossing?

Highway

Forumguru
Mijn eerste reactie was: de bekabeling is defect. Waar de kabels je deur inlopen is een bekend probleem dat je draden daar op den duur kapot gaan. Maar met VCDS lukt het wel, dat is raar. Lukt het je wel om met het knopje in de bestuurdersdeur de spiegels in te klappen?

Probeer dit knopje ook eens op een andere stand, kijken of dat iets uitmaakt.

Antera

Donateur
Accu losnemen en daarna weer aankoppelen en dan nog eens proberen

Pas geleden had ik er ook een die ik met VCDS heb moeten calibreren en toen werkt het wel weer, Handmatig wilde het ook niet lukken

Rainesh

Forumguru
comfort inklappen van de spiegels is gekoppeld aan de comfort functie van de ramen/pano dak. Als een van die zn kalibratie kwijt is, dan klappen de spiegels ook niet in met remote.

VAG-man

Forumguru
Ik zal nogmaals de ramen kalibreren. Hoewel alle ramen netjes op- en neer gaan. Een panodak heb ik niet.

Edit: helaas na kalibratie ramen nog steeds geen inklappende zijspiegels en stoepverlichting.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan