Buitenspiegels klappen niet meer in.

Giant

Forumguru
Als je de 'sluiten' knop op je afstandsbediening langer dan 2 seconden indrukt dan klappen de buitenspiegels in. Dat heeft altijd gefunctioneert maar nu werkt het ineens niet meer. Manual van de auto erop nagelezen maar niets kunnen vinden. De zonnerollo van het panoramadak sluit wel bij ingedrukt houden van die knop, dat deed hij al en doet hij dus wel nog steeds. Heeft iemand een tip?

Van de week opende ik de auto met de afstandsbediening en toen opende het elektrische raam van de voorportieren enkele millimeters. Dat heeft hij ook nooit eerder gedaan. Zou het één verband houden met het ander?
 

Cordoba

Forumguru
Als ik me niet vergis worden voor het inklappen van de spiegels en de bediening van de ramen dezelfde motoren gebruikt, dus goede kans dat dit met elkaar te maken heeft.
 

Bakkertje

Forumguru
Klappen de spiegels wel in als je de draaiknop van de spiegelverstelling op inklappen zet?
Als ze het dan ook niet doen is het wellicht een kwestie van een defecte zekering
 

Giant

Forumguru
Ha baker man, leek me een mogelijkheid om te proberen. Net even getest, maar met de joystick van de buitenspiegelverstelling in de stand 'inklappen' werkt het inklappen zonder problemen.
 

Michel

Forumguru
Een tijdje geleden kwam ik er bij mijn Octavia achter dat de buitenspiegels niet meer op afstand waren in te klappen als ik in het Maxi-dot scherm de optie van het op afstand openen en sluiten van de ramen uitvinkte. Dat heb ik toen gedaan, omdat ik op een avond mijn auto met open ramen zag staan. Waarschijnlijk zat toen de sleutel klem in mijn broekzak. Heb je recentelijk iets aangepast in het Maxi-dot scherm?
 

Giant

Forumguru
'windows open' staat aangevinkt, heb ik net gecontroleerd. Ik heb al tijden niets veranderd aan de setup in het maxidot menu.
 

TurboBooster

Forumguru
Ramen met de sleutel in het deurslot een maal openen en sluiten, sleutel in het slot vathouden tot de ramen geheel geopend of gesloten zijn.
 

williamk

Nieuw lid
Hallo Giant, ik ken het probleem heb het ook gehad. Wend je tot je dealer en laat de bcm module (body control module) vervangen. Deze is defect. Als je auto niet oude is dan 2 jaar heb je volledige garantie. Veel succes.

William
 

Giant

Forumguru
Ik zit nu bij de dealer, auto voor een beurt op de brug. Inklappen van de spiegels was snel verholpen, software was even van een bepaalde voorkeursinstelling af gefloept of zo. Je kunt dit zelf ook herstellen begreep ik, door alle vier de elektrische ramen even te sluiten met de knoppen in het bestuurdersportier. Dan reset het verhaal zich en zou het ook weer geregeld moeten zijn.
 
Opmerkelijk. Ik had vrijdag hetzelfde probleem. Toen ik thuis kwam leek een achterportierraam een cm open te staan. Dus heb ik in de auto de ramen handmatig gesloten en vervolgens klapten de spiegels idd weer dicht. Raar hoor.
 

haassie

Forumguru
Dacht alweer “weer wat nieuws” , spiegels klappen niet meer in , ineens. Toch wel handig zo n forum. Alle vier de ramen omlaag en weer omhoog. Voor de zekerheid vinkje bij spiegel kantelen aan en uitgezet...en het werkt weer! Gelukkig, maar weer zo n vreemd iets:tegek:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

bobbl

Forumguru
kijk je accuspanning ook even na, dat kan ook een oorzaak zijn, onder een bepaalde spanning gaat die luxe opties uitzetten......
 

haassie

Forumguru
Accu is december vervangen....klep achter doet het ook gewoon terwijl die beduidend meer trekt denk ik
 

MaxN

Donateur
Onze S2 had daar ook wel eens last van. Ff draaien aan de standen van de spiegelverstelling naar inklappen en daarna weer op de 0 en dan was het meestal ook klaar.
Soms ook een dag niet en een dag erna deden de spiegels het wel weer.
 

bobbl

Forumguru
bij mij deed de achterklep het toen ook wel, maar de CH/LH verlichting en de spiegels niet, oorzaak: lage accuspanning........vandaar
 

brepus13

Forumguru
Ik wist niet eens dat mijn spiegels überhaupt in konden klappen... even wat langer ingedrukte houden idd en voila!

Waar een forum al niet goed voor is...
 

Nilliano

Nieuw lid
Contact overdraaien. Alle ruiten naar beneden en terug naar boven en alle 4 de schakelaars 10sec omhoog houden. Doet een reset
 
na het inbouwen van mijn acteruitrijcamera kwam ik er na een paar dagen achter dat ook mijn spiegels niet meer inklapte. waarschijnlijk was het systeem van de leg door het afkoppelen van de accu ( gok ik ). maar inderdaad ook de reset gedaan door alle 4 de ramen te openen met de bediening in de voordeur daarna weer alle 4 gesloten en de 4 knoppen 10 seconden vast gehouden, et voilà. het werkt weer. hulde aan het forum:dankje:
 

eriktv

Forumguru
+1! Bij mij deden spontaan de functies spiegels inklappen en rolhoes openen het niet meer. En bij ontgrendelen gingen alle ruiten een cm open. Opgelost :D
 
Bovenaan Onderaan