Buitenspiegels inklappen bij afsluiten

Bij mijn vorige auto kon je de buitenspiegels direct laten inklappen bij het afsluiten. Bij deze moet ik de 'afsluiten knop' 2 sec. ingedrukt houden om ze in te klappen. Kan het ook direct?
Ik meen ergens gelezen te hebben dat dat zou kunnen via de VCDS...?
 

Rallye

Forumguru
Bij mijn Octavia III (maar dat is een totaal ander platform) kan ik dat in de instellingen via de navigatie instellen. Hem jij al in de instellingen (bijvoorbeeld via de maxidot) gekeken?
 

Highway

Forumguru
S2 uit 2010: knopje van de spiegels op L (links) draaien. Bij afsluiten auto: knop voor afsluiten op afstandbediening paar seconden inhouden dan klappen de spiegels vanzelf in.

Bij het inschakelen van contact, vouwen de spiegels weer open.
 

Highway

Forumguru
@bobbl een paar seconden is toch 2 seconden :D

Volgens mij kan je ze ook van binnenuit invouwen, door de spiegel bedieningsknop in de daarvoor bestemde positie te plaatsen. Uitklappen was dan weer wat lastiger, dacht dat je de auto (handbak) eerst in de versnelling moet zetten alvorens ze weer uit klappen.

Handmatig in en uitklappen kan natuurlijk ook, maar dat zal wel niet de bedoeling zijn :tongue:
 
Dank voor de reacties!
Van binnenuit inklappen kan en via de ab natuurlijk ook. Het gaat mij erom dat ze direct inklappen bij vergrendelen zoals dat bij een met Kessy uitgeruste uitvoering ook gebeurt. Ik ga nog even contact opnemen met de VAG computer experts zoals ook getipt door error404...
 

bobbl

Forumguru
Heb het toen Antera gevraagd, en kon niet.....alleen door 2 sec op de ab te drukken.....
 

Diondk

Senior Member
Ik ben ook al aan het zoeken geweest mijn superb komt uit 2014 en kan ook alleen door de afstandsbediening 2 sec ingedrukt te houden.

Heel irritant vind ik het omdat ik het nog wel is vergeet..

Heb de auto nu een week en na 2 dagen zat er al schade op de spiegelkap.

Dus helaas is een kwestie van aanleren...
 

Canon-Eye

Forumguru
Heb de auto nu een week en na 2 dagen zat er al schade op de spiegelkap.
Waar parkeer jij de auto dan?:pieker:
Ik heb in de nu 52 jaar dat ik een (of twee) auto('s) met niet-inklappende spiegels ter beschikking heb nog nóóit parkeerschade aan een spiegelkap gehad...
 

Antera

Donateur
Dit kan alleen indien je een juiste module hebt zoals op de Golf 6 de PQ35 maar kan niet met VCDS alleen met VCP.
 

Diondk

Senior Member
Waar parkeer jij de auto dan?:pieker:
Ik heb in de nu 52 jaar dat ik een (of twee) auto('s) met niet-inklappende spiegels ter beschikking heb nog nóóit parkeerschade aan een spiegelkap gehad...

Ik was even een dagje met de vrouw naar dusselddorf. Auto stond op een hele ruime parkeerplaats maar toch schade.

Is inmiddels ook al weer gemaakt.
 
Bovenaan Onderaan