Bromend geluid bij afzetten motor

Goeiemorgen, ik heb een Skoda fabia 1.2 tdi combi greenline uit 2011. Nou heb ik het volgende probleem, als ik de motor af zet klinkt er een harde brom wat dan langzaam afzakt, iemand vertelde mij dat de magneetklep met die 3 slangetjes dan kapot is n75 klep, na deze vervangen te hebben heeft hij het nog steets dat bromend geluid. Ook is het zo als ik een half uurtje gereden heb op de snelweg, dat het vermogen wat zakt en dat dat het gloeispiraaltje gaat knipperen. Na uitlezen heb ik op de foto te zien de volgende fout code, wie heeft dit ook gehad en kan mij vertellen wat er stuk is.
 

Bijlagen

  • BB880034-67B1-466D-98CF-60420AD2EAD4.jpeg
    BB880034-67B1-466D-98CF-60420AD2EAD4.jpeg
    484,1 KB · Weergaven: 35

Zwapp

Forumguru
Gerrit speek zegt:

foutcode: 18995 P2563
vag-com_dot-green.gif
Deze foutcode is 'Generic OBD' (voor elke autofabrikant dezelfde omschrijving en betekenis). De onderstaande verschijnselen / oorzaken / oplossingen zijn specifiek voor VAG-auto's; voor andere automerken kunnen die in detail afwijken.

nl Positiesensor Drukregeling Turbo onwaarschijnlijk signaal
du Positionsgeber für Ladedrucksteller unplausibeles Signal
en Turbocharger Boost Control Position Sensor Implausible Signal
Extra info bij de foutcodes.

Let op: onderstaande gegevens zijn niet afkomstig van het VAG concern, wel uit talloze andere bronnen. Volledig en foutloos kan dus niet worden gegarandeerd. Blijf kritisch nadenken.
Mogelijke verschijnselen:

Mogelijke oorzaken:
  • Bedrading en/of aansluitingen defect
  • Turbocharger (TC) Vane Position Sensor (G500) defect
  • (N75) defect
  • Vacuumslang lek
  • VNT actuator van de turbo defect
Mogelijke oplossingen:
  • Check Turbocharger (TC) Vane Position Sensor (G500)
  • Check / repareer bedrading en aansluitingen van/naar Turbocharger (TC) Vane Position Sensor (G500)
  • Check / vervang de VNT actuator van de turbo
  • Maak een log van kanaal 03, 08 en 11 om allerlei waardes (o.a. de N75) te controleren
Extra info:
  • Lees meer over de (N75)
 
En waar zit deze sensor de G500, de G31 sensor heb ik vervangen omdat ik dacht dat dit het was, de n75 heb ik ook vervangen, maar probleem blijft
 

Zwapp

Forumguru
Als ik zo lees ergens op de turbo, hij meet de stand van de schoepen, anders ff googlen zou het niet weten... Misschien verstandig even een log te maken met vcds, kun je vrijwel direct zien wat werkt en wat niet.
 
Nou vind het wel best zo!!!!...... ben al 4 maanden aan het zoeken en kan niks vinden, dealer blijft maar hameren op die n75 klep, en dan wordt het al de vierde en die wastergate werkt ook gewoon. Verkopen dat hok
 
Bovenaan Onderaan